نماینده مردم شرق مازندران از آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به 5 شهر شرقی مازندران با پیش بینی اعتبار بیش از 300 میلیارد تومان خبرداد.

 علی محمد شاعری در گفتگو با خبرنگار ایلنا به مهمترین پروژه های در دست اجراى شرق مازندران اشاره کرد و گفت: گازرسانی به روستاهای هزارجریب شرق مازندران با اعتبار 220 میلیارد تومان یکی از این پروژه هاست که تاکنون در 6 روستا به بهره برداری رسید و 11 روستای دیگر تا دهه فجر امسال از نعمت گاز بهره مند می شوند.

وی در راستای توسعه شهرک صنعتی شرق مازندران اظهار کرد: حدود هزار هکتار زمین از بانک زمین خریداری شد و در هفته گذشته موافقت اعتبار 5 میلیارد تومانی برای آماده سازی شهرک از وزیر صنعت، معدن و تجارت گرفته شد و به زودی عملیات اجرایی برای آماده سازی توسعه شهرک صنعتی شرق مازندران آغاز خواهد شد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تمام تلاش و پیگیری های لازم انجام شد تا امکانات لازم بهداشتی و درمانی برای مردم شرق مازندران فراهم شود در همین راستا یکی از مجهز ترین بیمارستان های استان مازندران در شهرستان بهشهر در سال آینده افتتاح و به زودی عملیات اجرایی بیمارستان 50 تختخوابی در گلوگاه و نکا شروع خواهد شد.

علی محمد شاعری گفت: در سال گذشته 6 دستگاه آمبولانس ِ مجهز به نکا ، بهشهر و گلوگاه تحویل داده شد و 2 دستگاه آمبولانس دیگر به شرق مازندران اضافه می شود و به زودی یک دستگاه ام آر آی در بهشهر راه اندازی می شود و تا پایانِ سالِ مالی 1396 حدود 40 مرکز جامع سلامت در شرق مازندران به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به آبگیری سد گلورد پس از 15 ماه و با اعتبار 250 میلیارد تومان ادامه داد: از سال گذشته تا پایان امسال احداث 100 کیلومتر جاده های روستایی و بین شهری در شرق مازندران به اتمام می رسد و حدود 70 کیلومتر روکش آسفالت انجام شد و از مهمترین اقدامات در بخش راه سازی می توان به احداث محور حسین آباد به بندر امیرآباد،محور نکا به دریا و محور بهشهر به زاغمرز اشاره کرد که امیدواریم تا پایان شهریور 97 به اتمام برسد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به اقدامات جدی در حوزه کشاورزی جهت صادرات محصولات مانند مرکبات و تامین بخشی از خسارت مرکبات کاران در سال گذشته اشاره کرد و گفت: طی یک سال و نیم گذشته از واردات غیر ضرور برنج جلوگیری شد و برای صادرات کیوی اقدامات خوبی انجام شد؛ برای یکپارچه سازی و تجهیز اراضی کشاورزی و توسعه باغات در اراضی شیبدار اقدامات جدی در حال اجراست.

شاعری ازاجرای طرح فاضلاب شرق مازندران با پیش بینی اعتبار250 میلیارد تومان وآبرسانی به 5 شهر شرقی مازندران با پیش بینی اعتبار بیش از 300 میلیارد تومان خبر داد وگفت: در بخش آبرسانی به شهرهای بهشهر، نکا و گلوگاه، رستمکلا و خلیل شهر با اعتبار اولیه 30میلیارد تومان موافقت شد که عملیات اجرایی این پروژه با حضور وزیر نیرو حداکثر تا دهه فجر امسال آغاز می شود.

وی ادامه داد: مقرر شد برای آبرسانی به روستاها در هر سال به 30 روستا آبرسانی شود که در سال گذشته این وعده تحقق یافت و در سال جاری نیز حداقل به 30 روستای دیگر آبرسانی می شود و این روند در سال های آینده همچنان ادامه می یابد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه به ظرفیت و پتانسیل های شرق مازندران در توسعه گردشگری اشاره کرد وافزود:طرح پارک جنگلی قرمرض نکا، سالارتپه بهشهر،سرخ ا ُ خلیل شهر و توسکا چشمه گلوگاه برای اجرا به شهرداری ها واگذار شد.

شاعری با اشاره به افتتاح و بهره برداری گاز دامغان- نکا در تابستان 96 و بهره برداری از پروژه ورودی نکا پس از ده سال اضافه کرد: تامین قیر و آسفالت موردنیاز شرق مازندران درحال پیگیری است تا بتوانیم برای توسعه، عمران شهری و زیرساخت ها قدم های موثری برداریم.

وی در پایان بندر امیرآباد را پیشران توسعه مازندران برشمرد و تصریح کرد: توسعه مازندران با منطقه آزاد شدن بندرامیرآباد بهشهر گره خورده است ، پیگیری های لازم در این راستا انجام شد و درحال حاضر دولت باید لایحه منطقه آزاد را به مجلس ارائه دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.