علی رجبی روز یکشنبه در گفت و گوئی که خبرنگار ایرنا به مناسبت روز ثبت احوال با وی انجام داد ، افزود : این افراد کسانی بودند که فرزند نداشتند و قرار بود فرزند افراد دیگر را با هماهنگی هائی که با هم داشتند به فرزندی بگیرند.
وی با تاکید بر این نکته که این افراد قصد فروش نوزاد را نداشتند و نوزاد را برای خودشان می خواستند ، توضیح داد : برخی از خانواده ها از ابتدا تصمیم می گیرند تا نوزادشان را به محض تولد به خانواده دیگری که با آنها نسبت خویشاوند یا آشنائی دارند بدهند و به همین دلیل هم با هماهنگی در بیمارستان برای دریافت شناسامه به جای اسناد سجلی پدر و مادر حقیقی ، شناسنامه های زوجینی را ارائه می دهند که قصد دارند نوزاد را به فرزندی بگیرند.
رجبی این گونه هماهنگی ها خودسرانه و خارج از چارچوب های قانونی فرزند خواندگی را تخلف و واجد پیگیری قانونی دانست و افزود : بیمارستان ها باید در ثبت اطلاعات پدر و مادران نوزاد دقت بیشتری داشته باشند تا مشکل ایجاد نکنند.
وی گفت : ثبت احوال برای صدور شناسنامه زوج هایی که پس از پنج سال صاحب فرزند می شوند ، با حساسیت و دقت بیشتری عمل می کند و لازم است مسئولان بیمارستان ها هم در زمان ثبت مشخصات پدر و مادر نوزاد ، حتما باید شناسنامه ارائه شده را با مشخصات و عکس ارائه کننده مطابقت بدهند تا مشکلی ایجاد نشود.
مدیرکل ثبت احوال مازندران افزود : این پنج نفر که دستگیر شدند از فرایند بیمارستان عبور کرده بودند ، اما در دریافت شناسنامه در محل ثبت احوال شناسایی و دستگیر شدند.
** برخورداری 57 درصد جمعیت واجدین شرائط مازندران از کارت هوشمند ملی
رجبی آخرین آمار جمعیت مازندران را سه میلیون و 314 هزار و 461 نفر اعلام کرد و گفت که 2 میلیون و 626 هزار و 581 نفر از این تعداد واجد شرائط دریافت کارت ملی هوشمند هستند که تاکنون برای 57 درصد آنان کارت صادر شده است .
وی افزود : بقیه افراد واجدین شرائط هم باید تا پایان امسال نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.
مدیرکل ثبت احوال مازندران همچنین از ثبت 33 هزار و 702 ولادت در استان در سال جاری خبر داد و گفت که در این مدت 11 هزار و 843 مورد وفات هم در استان ثبت شد.
وی آمار ازدواج های صورت گرفته در مازندران را از ابتدای امسال تا پایان آذر 17 هزار و 358 فقره و آمار طلاق را هم 6 هزار و 120 واقعه اعلام کرد.
سوم دی ماه روز ثبت احوال نام دارد .
خبرنگار : سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.