رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت:قطعا تنها پرداخت وام رونق تولید و بازار را به همراه نخواهد داشت و در بازار امروز تولید کننده در بازار فروش وضعیت خوبی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، عبدالله مهاجر صبح امروزدر نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران بابیان اینکه دربرنامه ششم توسعه ظرفیت گفتگوی دولت و بخش خصوصی جدی تر دیده است، اظهار کرد: شورای گفتگو نقش مهمی در روند فعالیت اقتصادی در کشور دارد.

وی با اعلام اینکه 5 هزاراشتغال استان با مشکل مواجه شده اند ، افزود:بر اساس ماده یازده بهبود کسب و کار،حفظ اشتغال موجود استان نیز در دستور کار قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی با تاکید براینکه فعالان اقتصادی در بانک ها با مشکل مواجه هستند، افزود : شرایط دولت در حال حاضر مشخص است و در سال گذشته 16 هزار میلیارد تومان برای رونق اقتصادی تزریق شده است.

وی  با بیان اینکه تسهیلات بانکی به افراد واقعی پرداخت شود، گفت: قطعا تنها پرداخت وام رونق تولید و بازار را به همراه نخواهد داشت و در بازار امروز تولید کننده در بازار فروش وضعیت خوبی ندارد.

مهاجر با اشاره به اینکه نرخ تورم در کشور 8 درصد و نرخ سود بانکی  18 در صد است ادامه داد: 9در صد ارزش افزوده که در مجموع 35درصد هزینه سربار تولید در کشور بوده است و نتوانستیم آنچنان که باید در بازار فروش به خوبی  حضور پیدا کنیم.

وی در بخش دیگر از سخنانش به برخی مشکلات شرکت ها و پیمانکاران‌اشاره کرد وافزود : مشکلات این شرکتها مربوط به قوانین و مقررات است که باید اصلاح و به موقع اطلاع رسانی شود.

مهاجر بحث قاچاق ورود کالا به کشور نیز مشکلات عدیده ای برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده است و بدهی به دارایی، تامین اجتماعی و شهرداری برخی از مشکلات واحدهای تولیدی است.

یوسفی نژاد مدیر کل گمرک مازندران در ادامه نشست با اعلام اینکه مرکبات و کیوی یکی از ظرفیت های تولیدی استان است، گفت: در9 ماه نخست امسال 56 هزار تن کیوی به ارزش 31 میلیون دلار از کشور صادر شده است.

یوسفی نژاد با اعلام اینکه گمرگ مازندران بیشترین سهم صادرات را داشته است، افزود: در سالجاری بیش از 513 هزار تن محصولات لبنی، میوه ، مواد خوراکی ، فلزی و ....به ارزش 303 میلیون و 219 هزار دلار به دیگر کشورها صادر شده است.

وی گفت: در 9 ماهه سالجاری 2 میلیون و 166 هزار تن به ارزش 676 میلیون دلار شامل مواد اولیه واردات داشته ایم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.