به گزارش خبرنگارایرنا، سرهنگ جمشید محبت خانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : در نشست هماهنگی برای اجرای تصمیم شورای تامین با دستگاه های مرتبط ، آنها مکلف به اجرای این تصمیم شدند و در صورت کم کاری با دستگاه های کم کار نیز طبق قانون برخورد می شود.
وی اضافه کرد : مسوولان شهری نشست توجیهی را با شکارچیان غیرمجاز برای جمع آوری ابزار و آلات غیر قانونی شکار از جمله 'دام هوایی'، 'کرس' و 'گذر' خواهند داشت .
محبت خانی اظهارداشت : اگرشکارچیان متخلف در مدت تعیین شده نسبت به جمع آوری ابزار آلات صید و شکار غیر قانونی اقدام نکنند، طبق قانون دستگاه قضایی با آنها برخورد می کنند.
فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور خاطرنشان کرد : شکارچیان غیرمجازی که از ابراز آلات غیر قانونی برای شکار پرندگان زمستان گذران استفاده می کنند شناسایی شدند و اخطار لازم برای جمع شدن این ابزار به متخلفان داده شده است.
سرهنگ محبت تصریح کرد : حدود 40 شکارچی غیرمجاز در منطقه فریدونکنار که ابزار و آلات غیر قانونی شکار مانند دام هوایی و غیره دارند شناسایی شدند.
وی اضافه کرد : اگر این افراد تا کمتر از یک هفته دیگر نسبت به جمع آوری این ابزار اقدام نکنند، دستگاه قضایی با این متخلفان برخورد خواهند کرد.
** معیشت بهانه برای سودجویی
سرهنگ محبت خانی گفت که معیشت از راه شکار برای متخلفان در فریدونکنار بهانه ای برای سودجویی شده است.
وی اضافه کرد : تعداد انگشت شماری از متخلفان در فریدونکنار معیشت را بهانه ای برای سودجویی کردند که این مورد تایید نبوده و با این افراد طبق قانون برخورد خواهد شد.
*رشد مهاجرت پرندگان زمستان گذران به مازندران
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت که به دلیل خشکسالی در تالاب سایر استان های کشور، مهاجرت پرندگان زمستان گذران به تالاب و آببندان های مازندران افزایش داشته است.
محبت خانی افزود : متناسب با رشد مهاجرت پرندگان زمستان گذران در مازندران به خصوص فریدونکنار کشتار پرندگان با روش های غیر قانونی و نسل کشی افزایش یافته که باید جلوی این کار گرفته شود.
** انتقال بازار پرندگان در فریدونکنار
وی اضافه کرد: براساس تصمیم شورای تامین بازار فعلی فروش پرندگان نیز با کمک شهرداری فریدونکنار باید تغییر مکان یابد.
سرهنگ محبت خانی اظهارداشت : شهرداری با تغییر مکان فعلی بازار فروش پرندگان، دامپزشکی شهرستان نیز بر سلامت پرندگانی که به بازار ارایه می شود نیز نظارت داشته باشد.
وی اضافه کرد : طبق برنامه کوتاه مدت حداقل 2 ساله بازار فروش پرندگان نیز در فریدونکنار جمع آوری و با متخلفان نیز برخورد خواهد شد.
** کم کاری محیط زیست در برخورد در سنوات گذشته
فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور کم کاری محیط زیست در برخورد با متخلفان شکار را در فریدونکنار در چند سال گذشته تایید کرد.
محبت خانی افزود : در شرایط فعلی باید راهکار مناسبی برای جمع شدن نسل کشی پرندگان زمستان گذر در فریدونکنار و یا سایر تالاب ها اقدام اساسی صورت گیرد.
وی اضافه کرد : برخورد با متخلفان با کم کاری 20 ساله مواجه شده که باید برای جمع شدن این بساط طبق یک برنامه 2 تا 3 ساله اجرایی شود.
**دادستانی فریدونکنار پای کار برخورد با شکارچیان متخلف
فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشورگفت که دادستان عمومی و انقلاب فریدونکنار به عنوان مدعی العموم پای کار برخورد با متخلفان شکار غیر مجاز است.
محبت خانی افزود : طبق مصوبه شورای تامین فعالیت های اقناع سازی شکارچیان برای دست کشیدن از فعالیت غیر قانونی انجام می شود و در صورت استمرار فعالیت برخوردبا متخلفان بررسی می شود.
** قطع همکاری با محیط بانان متخلف
فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور گفت که محیط زیست با 6 محیط بان متخلف که با شکارچیان غیر مجاز همکاری داشتند؛ از کار برکنار شدند.
محبت خانی اظهارداشت: این افراد پس از شناسایی و تذکربه دلیل ادامه فعالیت غیر قانونی با آنها قطع همکاری شده است.
وی در این نشست آمار کشتار پرندگان را طبق بررسی غیر رسمی حدود 500 هزار بال در سال اعلام کرده است.
مازندران دارای 800 تالاب بین المللی و محلی است که در سال 150 گونه زمستان گذران با یک میلیون و 500 هزاربال جمعیت به این مناطق کوچ می کنند.
خبرنگار: حسین فلاحتی** انتشاردهنده : انتشاردهنده: محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.