استان مازندران بنابر امارها حدود 530 هزار دانش اموز ، 40 هزار کادر اموزشی و بیش از چهار هزار مدرسه دارد .
محمد قنبری روز پنج شنبه در آیین تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان برتر در مسابقات و جشنواره های علمی و عملی و معلمان پژوهنده در ساری گفت : این اقدام با هدف افزایش هر چه بیشتر فعالیت ، نو آوری و هم چنین مهارت آموزی و اشتغال آفرینی از پایه های پایین انجام گرفته است .
وی اظهار داشت : در سال 92 مجموع گزارش های اقدام پژوهشی استان یک هزار و 510 تحقیق بود که در سال جاری از مرز سه هزار گزارش گذشته است و ممکن است تا پایان سال بیشتر شود .
معاون پژوهشی آموزش و پرورش استان همچنین افزود : از این میان 20 گزارش برتر و با توجه به الویت آنها به دبیرخانه کشوری ارسال شده است تا در آنجا مورد داوری و سنجش قرار گیرد و امسال هم مانند سال 95 بهترین گزارش اقدام پژوهی متعلق به فرهنگیان آموزش پرورش مازندران بود .
این گزارش ها از میان رقابت بیش از 800 هزار فرهنگی انتخاب شدند که نشان از جدیت و پشتکار و همچنین زاویه دید معلمان و فرهنگیان استان مازندران دارد.
اقدام پژوهی به این معنا است که شخص یا اشخاص ، اقدام خود را در حین کار و فعالیت خود مورد پژوهش قرار می دهند . هدف از اقدام پژوهی مانند پژوهشهای مرسوم و دانشگاهی، پی بردن به روابط پدیده ها یا به اصطلاح متغیرها نیست، بلکه به بررسی موضوع هایی می پردازد که فرد یا افراد در محیط کار و شغل خود با آن درگیر هستند و می خواهند از راه پژوهش آن را حل کرده یا کاهش دهند.
**سرآمدی معلمان مدارس مازندران در تحصیلات و تخصص
قنبری بیان کرد : معلمان مدارس استان مازندران از نظر تحصیلات و تخصص از استان های برتر کشور محسوب می شوند .
وی گفت : از حدود 40 هزار معلم استان بیش از 9 هزار نفر از آنها دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و همچنین بیش از 600 نفر آنها دارای مدرک دکتری می باشند .
کمتر از 2 درصد معلمان استان دارای مدرک دیپلم هستند که بخشی از اینها معلمان مهد های کودک و بخشی نیز از معلمان در شرف بازنشستگی هستند .
**افزایش 3 برابری اعضای پایگاه پژوهشی استان در سه سال
در سال 93 همراه با افتتاح پایگاه پژوهشی آموزش و پرورش استان ، تنها 630 نفر از معلمان در آن نام نویسی کردند اما اکنون اعضای این کانون به حدود 2 هزار عضو پژوهشگر رسیده است .
همچنین امسال 2 پژوهش برتر معلمان مازندران و 2 تحقیق به مسابقات ملی راه یافت و حائز رتبه برتر شدند .
از میان 170 اولویت پژوهشی استان در سال جاری ، 11 پژوهش به مرحله نهایی و انعقاد قرار داد برای سرمایه گذاری رسیده است .
آیین تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان برتر در مسابقات و جشنواره های علمی و عملی و معلمان پژوهنده امروز پنج شنبه در اردوگاه آموزشی بادله ساری برگزار شد .
خبرنگار : رضا غلامی **انتشا ردهنده: محسن حسن نیا
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.