به گزارش خبرنگار ایرنا در این آیین که به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم محسن حججی برگزارشد، مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران گفت: فعالیت شهدایی چون حججی رسالت فعالان عرصه کتاب را سنگین تر می کند و به همین دلیل تلاش ما در کتابخانه ها پرورش محسن های عرصه کتاب است.
آرزو ولیپور افزود : به برکت و به یاد این شهید تا چهلم شهادتش در تمامی کتابخانه های مازندران و محافل عمومی و فرهنگی طرح نذر کتاب اجراشد که طی آن بیش از 40 هزار جلد کتاب اهدا شد.
وی ادامه داد : کتاب های اهدا شده در اختیار کانون های فرهنگی مساجد و محلات قرار می گیرد.
ولیپور به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از سوی عموم مردم تاکیدکرد.
شهید مدافع حرم وقف کتاب محسن حججی 25 ساله اهل نجف آباد اصفهان، عضو لشکر زرهی هشت نجف اشرف بود که اعضای گروهک تروریستی داعش درسوریه پس از به اسارت درآوردن او سرازپیکر پاکش جدا کردند.
شهید حججی از اعضای موسسه شهید احمد کاظمی بود که درمحرومیت زدایی درمناطق فقیر کشور حضور فعال داشت . از این شهید فرزندی دو ساله به نام علی به یادگارمانده است.
پدر شهید حججی نیز در این مراسم گفت : شهید محسن بزرگ شده کتاب بود.
محمدرضا حججی به جوانان تاکیدکرد : با نوشتن و نگهداری کتاب پیام شهدا را به نسل های آینده برسانید.
برنامه های هفته کتاب در مازندران با تجدید بیعت با شهدای این استان آغاز شد و با یادمان شهید حججی و سرداران و 10 هزار شهید این استان پایان یافت.
برپایی نمایشگاه کتاب در 40 نقطه استان از جمله نمایشگاه بزرگ ساری و رونمایی از کتابهای تازه تالیف در سراسر استان در برنامه های فرهنگی از جمله برنامه های شاخص این هفته بود.
خبرنگار : فاطمه رحمتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
3009/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.