مشاور معاون اجتماعی وزارت بهداشت کشور گفت:برای حمایت و ارائه خدمات مطلوب به بیماران سرطانی باید مراکز حمایتی و تسکینی در سراسر کشور راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، دکتر عبدالرحیم حزینی،در سمینار آموزشی مراقبتهای حمایتی و تسکینی در سرطان که در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد با بیان اینکه امروزه مشکل حوزه سرطان در دنیا حوزه مدیریتی است، اظهار داشت: برای حمایت و ارائه خدمات مطلوب به بیماران سرطانی باید مراکز حمایتی و تسکینی در سراسر کشور راه اندازی شود.
وی با بیان اینکه آموزش به پزشکان طب تسکینی بسیار مهم است، افزود: کمبودی در حوزه  درمانی و تشخیص سرطان در استان مازندران وجود ندارد.
مشاور معاون اجتماعی وزارت بهداشت در مراقبتهای حمایتی و تسکینی با بیان اینکه سالانه 2 هزار بیمار سرطانی در استان مازندران فوت می کنند، گفت: در سراسر کشور بیماری که قطع درمان می شود رها شده است که مراکز حمایتی و تسکینی با هدف رفع مشکلات این بیماران راه اندازی شده است.
وی با تاکید بر حمایت خیرین از بیماران سرطانی، گفت: در حوزه درمان سرطان نباید فقط به حوزه علمی توجه کنیم زیرا حمایت و انجام خدمات مشاوره ای بسیار مهم است و سبب ایجاد روحیه و در نتیجه افزایش عمر بیمار می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.