به گزارش خبرنگار ایرنا ، بارندگی در ساری مرکز مازندران بیشتر از سایر مناطق سبب جاری شدن روان آب در خیابان ها و پر شدن جوی های حاشیه خیابان ها و معابر شد و دستکم برای یک ساعت تردد شهروندان را پیاده را دچار مشکل و حرکت خودروها را هم کند کرد.
شهروندان مازندرانی همچنین به مدت دستکم سه ساعت شاهد صدای مهیت رعد و برق بودند به گونه ای که شدت غرش ها در مناطق کوهستانی استان کم سابقه توصیف شده است .
** ترافیک نیمه سنگین در جاده ها
بارندگی شدید همچنین سبب کندی تردد خودروهای عبوری در محورهای کندوان ، سوادکوه ، هراز و کیاسر به عنوان جاده های پر تردد استان شد و ترافیک نیمه سنگین را برای ساعاتی در این محورها حاکم کرد.
مدیر راهداری مازندران دراین باره به خبرنگار ایرنا گفت که بارش شدید باران در تمام محورهای اصلی این استان در حال باریدن است و بارش ها در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به صورت ریزش برف تداوم دارد.
عباسعلی نجفی افزود : بارش شدید باران و رعد و برق باعث کندی تردد خودروهای عبوری در جاده های اصلی و ترافیک نیمه سنگین شد.
وی به رانندگان توصیه کرد تا با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت مطمئن در جاده ها تردد داشته باشند و تجهیزات زمستانی را با خود به همراه بیاورند.
نجفی اظهار داشت : هم اکنون راهداران در گردنه های 21 گانه برفگیر مازندران حضور دارند تا در صورت بروزمشکل به رانندگان کمک کنند.
** ادامه بارندگی تا بامداد دوشنبه
مرکز پیش یابی هواشناسی مازندران هم وضعیت جوی این استان را هم اکنون بارانی همراه با بارش شدید و رگباری باران و رعد و برق اعلام و تاکید کرد که این بارش ها در ارتفاعات به صورت برف است.
بر اساس پیش بینی این مرکز ، سامانه بارشی اواخر امشب از استان خارج می شود و از فردا دوشنبه 22 آبان ماه تا پایان هفته جاری هوای صاف و آفتابی جای این سامانه را خواهد گرفت.
هواشناسی مازندران وضعیت دریای خزر را هم نسبتا مواج توصیف کرد که این روند تا عصر امروز ادامه خواهد داشت.
این مرکز به صیادان توصیه کرد حداقل تا عصر امروز به برای ماهیگیری به دریا نزنند.
مازندران 10 هزار و 700 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که 600 کیلومتر آن دارای مناطق کوهستانی و گردنه صعب العبور است.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.