مرتضی مهدیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ آتش سوزی به صورت جزئی از روز سه شنبه هفته جاری در ارتفاع 2 هزار متری جنگل های بین ، پیرامون روستاهای واز و روبارک بخش چمستان از توابع این شهرستان آغاز شد.‌ ‌
وی اظهارداشت :‌ به محض آگاهی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و نیز اهالی این روستاها بدون فوت وقت برای مهارآتش به محل وقوع حادثه عزیمت کردند و پس از چند ساعتی تلاش این نیروها در نهایت آتش مهار شد.
او ادامه داد : ‌از آنجایی رویشگاههای عرصه های جنگلی این منطقه دارای پوشش گیاهی ارس خزنده است و کنده های درختان افتاده و پوسیده هم وجود دارد ، باعث شد تا این آتش به طور کامل مهار نشود و با وزش بادهای گرم نسبتا شدید دوباره آتش شعله ور شد و این وضعیت تا روز جمعه ادامه داشت .
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نور یکی از علت های احتمالی وقوع این آتش سوزی را دخالت انسانی معرفی و تاکید کرد البته وزش بادهای شدید نسبتا گرم نیز این وضعیت را تشدید کرد.
مهدیزاده افزود : ‌هم اینک برای حصول اطمینان بیشتر از مهار کامل این آتش ، دست کم 12 نفر از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی منطقه بطور شبانه روزی در جنگل های خسارت دیده حضور دارند.
شهرستان نور با برخورداری از حدود 240 هزار هکتار اراضی جنگلی و مرتعی درغرب مازندران قرار دارد.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
1295/ 7078/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.