رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از شهروندان و مسافران خواست تا طی چند روز آینده از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی و ارتفاعات به صورت جدی خودداری کنند.
اصغر بسطامی گفت : بر اساس نقشه های ماهواره ای ، از امشب تا صبح سه شنبه موج گرما همراه با وزش باد گرم وارد مازندران شده و سبب افزایش حدود هشت درجه ای دمای هوا در مناطق جلگه ای و ارتفاعات استان می شود .
وی افزود : در این مدت مردم استان شاهد کاهش قابل ملاحظه رطوبت نسبی هوا و وزش بادگرم خواهند بود که در بعضی ساعات وزش آن شدید شده و به صورت تند باد خواهد بود و با توجه به این که در فصل پائیز و برگ ریزان قرار داریم ، هرگونه آتش روشن کردن در مناطق جنگلی و ارتفاعات با توجه به خشک شدن برگ ها و گیاهان داخل مراتع بر اثر گرما و باد گرم ، احتمال ایجاد آتش سوزی را افزایش می دهد.
رئیس گروه پیش بینی هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که بیشینه دمای هوا در روز یکشنبه (فردا) در مناطق شرق و مرکزی استان به حدود 31 و در مناطق غربی و همچنین ارتفاعات به حدود 27 درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید .
وی گفت : موج گرما از روز سه شنبه از استان خارج می شود و تا پایان هفته روند کاهشی دما را شاهد خواهیم بود .
مازندران امسال وضعیت نسبتا خشکی را سپری کرده است به گونه ای که بر اساس گزارش هواسناشی ، میزان بارش باران در 6 ماه نخست 146 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 53 درصد کاهش داشته است .
علاوه بر این ، میزان بارندگی های سال جاری نسبت به میانگین بلند مدت 36 درصد کاهش را نشان می دهد .
همچنین بر اساس گزارش های رسمی ، امسال حدود 110 هکتار از اراضی جنگلی و مراتع استان به دلیل کاهش بارندگی ، گرمای شدید و عوامل انسانی طعمه آتش شد.
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.