اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه ای نسبت احتمال وقوع طوفان و سیل در پی ورود یک سامانه قوی بارشی به این استان هشدار داد.
قاسم شهابی دوشنبه در این باره به ایرنا گفت : هم اکنون 60 گروه عملیاتی رفع خاموشی شبکه برق در منطقه شرق مازندران در حالت آماده باش هستند .
وی افزود : نیروهای عملیاتی رفع خاموشی با توجه به میزان خاموشی و خسارت ، افزایش خواهند یافت .
مدیرعامل شرکت توزیع برق شرق مازندران از مردم خواست ، برای امشب وسایل روشنایی خود را آماده نگهدارند و از روشن گذاشتن وسایل برقی غیر ضروری برای جلوگیری از خسارت خودداری کنند .
شهابی همچنین تاکید کرد : در هنگام خاموشی مردم صبور باشند و تلفن '121' مرکز توزیع برق را بجز در مواقع اطلاع رسانی از خسارت اشغال نکنند .
وی از دستگاه ها و شرکت ها و همچنین بیمارستان های استان خواست تا ژنراتور های دیزل خود را در خالت آماده باش قرار دهند و در هنگام ضرور از شبکه دیزل داخلی استفاده نمایند .
مدیرعامل شرکت توزیع برق بیان کرد : مردم داربست های غیر ضروری ، بنر ها و همچنین لوازم خانگی مانند فرش و لباس را که در فضای آزاد قرار دارند را جمع آوری کنند تا موجب اختلال در توزیع برق و قطعی کابل ها نشود .
شهابی با اشاره به اینکه میزان مصرف برق استان هم اکنون حدود هزار و 300 مگاوات است ، افزود : هیچ گونه مشکلی در تولید و تامین برق در استان وجود ندارد .
طوفان 11شهریور 95 حدود یکهزار و 300 میلیارد ریال به بخش کشاورزی و 270میلیارد ریال به تاسیسات زیر بنایی از جمله برق مازندران خسارت وارد کرد .
مدیریت بحران مازندران با استناد به پیش بینی هواشناسی ، اعلام کرد که از امشب با ورود سامانه سرد و بارشی به استان ، مردم شاهد وزش باد شدید با سرعت 70 تا 90 کیلومتر بر ساعت ، رگبار شدید باران و رعد و برق خواهند بود .
در این اطلاعیه آمده است : فردا ، 25 مهرماه با تداوم بارش ها ، دمای هوای استان بین هشت تا 12 درجه کاهش می یابد که اثرات این کاهش دما در ارتفاعات بارش برف خواهد بود.
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.