مدیر کل کمیته امداد مازندران از جمع آوری حدود پنج میلیارد تومان زکات نقدی و غیر نقدی در 6 ماهه سال جاری در مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، رضا نوروزی صبح امروز در دیدار با آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر ضرورت ترویج فریضه واجب زکات اظهار داشت : پرداخت به موقع زکات علاوه بررفع معضل فقرو مشکلات مادی فقراء ،باعث برکت در اموال مؤدیان و آبادی محله ها و شهر ها می شود.

وی افزود : مردم استان مازندران در نیمه نخست امسال حدود 5 میلیارد تومان زکات نقدی و غیرنقدی به منظور رفع محرومیت و مشکلات اقشار آسیب پذیر استان پرداخت کرده اند که این میزان نسبت به مشابه سال گذشته حدود 30 درصد افزایش داشته است.

مدیر کل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه مازندران در زمینه تولید مرغ و ماهی در شرایط خوبی قرار دارد  خواستار فراهم کردن شرایط در صورت تایید مراجع تقلید برای ورود پرداخت زکات مستحبی در این زمینه شد.

وی افزود: 10مصوبه در جلسه گذشته به تصویب رسید که همه آنها اجرایی و دستگاهها نقش خود را به درستی ایفا کردند ضمن اینکه سازمان اقتصاد و دارایی تخفیف مالیاتی برای مودیانی که زکات پرداخت می کنند را اجرا کرد .

نوروزی ادامه داد:متاسفانه پرداخت زکات واجب مانند گندم  در استان کمتر است و تلاش ما بر این است تا با برنامه ریزی پرداخت زکات در این حوزه را افزایش دهیم.

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت:آنچه در حوزه زکات مصرف شد  راستی آزمایی می شود تا آمار دقیق و درست به جامعه ارائه شود.

نوروزی ، ساخت خانه عالم ،مساجد ، خدمات به محرومین مانند تحصیل،آزادی زندانی،ساخت و تعمیرات مسکن،کمکهای معیشتی،تهیه جهیزیه را از جمله اقدامات در حوزه زکات عنوان کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.