به گزارش ایرنا ، دکتر سبحان بهرامی روز سه شنبه به خبرنگاران گفت :‌ عمده سرطان هایی که می توان با معاینه و غربالگری در مرحله نخست تشخیص و درمان کرد در مورد سرطان هایی نظیر پستان ، دهانه رحم در زنان و در مردان نیز سرطان روده و پروستات است.
وی ادامه داد :‌ زنان در سنین 20 تا 65 سالگی با انجام آزمایش و نمونه برداری های متعدد هرسال یکبار قبل و بعد از عادت ماهیانه تا حدودی می توانند از وضعیت حال خود پی ببرند.
به گفته او ، در 2 سال اخیر حدود هزار نفر در طرح معاینه غربالگری سرطان سینه و دهانه رحم در رامسر مورد بررسی قرار گرفتند.
رئیس نظام پزشکی رامسر با اظهار اینکه می توان با تشخیص بموقع از حدود 40 درصد این بیماری درجامعه پیشگیری کرد، گفت : ‌زنان هر ماه در سن 20 سالگی از سوی خودشان و در سن 40 سالگی نیز هرسال یکبار باید معاینه پستان ماموگرافی از سوی پزشکان مربوطه انجام شوند.
بهرامی ، برگزاری کارگاه ها و همایش های علمی با هدف افزایش سطح آگاهی جامعه از این نوع بیماری شایع را راهکار اساسی در بعد تشخیص بموقع و پیشگیری آن در جامعه معرفی کرد.
وی تصریح کرد :‌ این انجمن از سال 1392 در رامسر ایجاد شده و دست کم 400 بیمار زیر پوشش دارد و تاکنون نیز حدود پنج میلیارد ریال درزمینه درمان این بیماران هزینه کرده است.
رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران سرطانی رامسر از فعالان عرصه اطلاع رسانی بویژه خبرنگاران شهرستان خواست تا دراین زمینه اطلاع رسانی بیشتری داشته باشند و از خیران منطقه نیز برای همکاری با این انجمن خواستار همکاری بیشتری شد.
انجمن حمایت از بیماران سرطانی رامسر به شماره تماس 01155255453تماس و آدرس سامانه اینترنتی Www.mehrafarinan.ir هر روز آماده ارائه خدمات به متقاضیان در این شهرستان گردشگرپذیراست.
رامسر با جمعیتی دست کم 90 هزار نفر جزو شهرستان های غربی مازندران است.
خبرنگار: احمد ماچیانی **انتشا ردهنده: محسن حسن نیا
7078 / 1602 /1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.