غلامعلی فخاری روز پنجنشبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : به دلیل بارش زودهنگام برف در مناطق کوهستانی استان مازندران از جمله مناطق لاریجان و بایجان آمل ، مردم روستاهای این مناطق از این بارش غافلگیر شدند .
وی ادامه داد : تیم های امدادی هلال احمر مازندران با حضور در این مناطق و پس از ارزیابی و نیازسنجی ، اقدامات لازم امدادی از جمله توزیع نایلون ، موکت و یا اقلام غذایی و سوخت را انجام می دهند .
معاون هلال احمر مازندران اضافه کرد : با توجه به گزارش هایی مبنی بر قطعی برق در برخی از روستاهای محور هراز نیاز به ارائه خدمات امدادی برای ساکنان این مناطق دور از انتظار نیست .
وی همچنین گفت : خوشبختانه بارش برف باعث زمین گیر شدن هیچ خودرویی در محورهای مواصلاتی نشده است که امدادگران برای رهاسازی آنها وارد عمل شوند .
*** امداد رسانی به حدود 60 نفر در آبگرفتگی تنکابن و رامسر
فخاری به بارش شدید روزهای اخیر در شهرهای غرب استان مازندران اشاره کرد و گفت : آبگرفتگی معابر و منازل در شهرهای رامسر و تنکابن در این مدت گزارش داده شد .
وی افزود : هفت تیم عملیاتی امدادگران هلال احمر این شهرستان ها با تخلیه آب از 13 منزل مسکونی به 58 نفر از اعضای ساکن در این منازل نیز کمک کردند .
به گفته معاون هلال احمر مازندران همچنین رهاسازی سه دستگاه خودروی شهروندان تنکابن و رامسر نیز از درون آب انجام شد .
جمعیت هلال احمر مازندران با داشتن 32 پایگاه امداد و نجات در محورهای مواصلاتی استان ، خدمات دهی لازم را ارائه می کند .
هواشناسی مازندران عصر سه شنبه یازدهم مهرماه با انتشار اخطاریه ای در خصوص شدت گرفتن بارندگی ها در استان طی 2 روز آینده و تبعات بعدی آن هشدار داد .
براساس گزارش اداره کل هواشناسی مازندران به دنبال بارش برف و باران در این استان دمای هوا تا 10 درجه سانتیگراد کاهش یافته است و این وضعیت جوی نیز تا فردا جمعه ادامه خواهد داشت .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.