این روزنامه نوشت : در آستانه انتخابات خرداد 96 تشکیل شورای سیاستگزاری اصلاح طلبان برای هماهنگ نمودن فعالیت احزاب، گروهها و کنشگران اصلاح طلب در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری در دستور کار قرار گرفت.
براساس توافق انجام گرفته در مرکز ، مقرر شد نمایندگان احزاب اصلاح طلب و چهره های فعال اما بدون حزب اصلاح طلب طبق ساز و کار خاص در استان ها و شهرستان ها این شورا را تشکیل دهند، از ابتدا تکلیف احزابی که دارای شورای مرکزی در مرکز و شوراهای منطقه و حوزه در استان ها و شهرستان ها بوده اند مشخص بود اما در این میان احزابی که فقط در تهران مستقر و فاقد شعبه در شهرستانها بوده اند یک نفر را به عنوان نماینده خویش در استان معرفی نمودند و این فرد نیز افرادی را در شهرستانها انتخاب تا به عضویت شورای سیاستگزاری اصلاح طلبان درآیند.
حال آنکه نه نماینده استان و نه نمایندگان شهرستانها هیچیک عضو رسمی حزب مزبور نبوده و حتی برخی از افراد نمی دانستند نماینده کدام حزب در شورای سیاستگزاری هستند. شوربختانه در هنگامه تنظیم لیست مورد حمایت اصلاح طلبان همین افراد با ورود به دسته بندی ها و باندهای تشکیل شده بزرگترین ضربه و خسران را به اصلاح طلبان وارد نمودند و راستگوئیسم را این بار در شوراهای اسلامی شهرستان ها رواج دادند.
پس از گذشت دو ماه از خرداد 92 دبیرکل یک حزب اعلام می کند که پدیده حزب فروشی رایج شده است در این پدیده فردی یک شبه با پرداخت پول عضو حزب شده تا در شورای شهر رای بیاورد.
مسوولین وزارت کشور از فعالیت بیش از 250 حزب و تشکل سیاسی دارای مجوز خبر می دهند اما آیا همه این احزاب دارای حداقل استاندارد یک حزب هستند؟ آیا همه این احزاب و تشکلها دارای کنگره سالیانه، شورای مرکزی، دفاتر سیاسی و شوراهای استانی و حوزه های شهرستانی هستند؟ چند درصد این احزاب و تشکلهای دارای مجوز موسمی نبوده و در تمامی طول سال فعالیت دارند؟
این دسته از احزاب به احزاب یک نفره موسوم هستند و فقط به هنگام انتخابات قارچ گونه در عرصه سیاسی ظهور می یابند و البته با رفتارهای کاسبکارانه خویش عرصه سیاست را آلوده می سازند.
طبق قانون، احزاب باید در عرصه سیاسی فعالیتی کنشگرانه همراه با قبول مسوولیت داشته باشند. برای پایان دادن به پدیده حزب فروشی و جولان دادن احزاب یک نفره ، استانداری و دبیران احزاب فعال و شناسنامه دار و مسوولیت پذیر استان باید دست به دست هم دهند و اجازه ندهند فضای سیاسی استان بیش از این مکدر و تیره و تار باشد.
خبرنگار : فاطمه رحمتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
3009/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.