به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت اسلام عبدالحسین معزی شامگاه یکشنبه در آئین تجلیل از جوانان امدادگر دواطلب استان مازندران در ساری ، با بیان اینکه هلال احمر ایران یکی از 193 عضو فدراسیون جهانی صلیب سرخ است ، افزود: یقین بدانید ایثارگری امدادگران کشورهای ملسمان با نیت تقرب به الله است و این خدمات ماندگاری ویژه دارد.
وی تعداد اعضای جمعیت هلال احمر را یک میلیون نفر اعلام کرد و گفت که 700 هزار نفر از این تعداد داوطلب هستند.
معزی خدمت به دیگران توسط امدادگران داوطلب را معنا بخشیدن به زندگی توصیف کرد و افزود : حضور داوطلبان در مناطق مختلف جاده ای ، تفریحی و گردشگری آرامش و امنیت سفر های ملت را دوچندان می کند.
او ادامه داد : جوانان داوطلب بدون هیچ گونه مزدی در بهترین زمان های زندگی بویژه ایام تعطیلات نوروزی خدمت صادقانه ای را به ملت ارائه می کنند.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه خدمات داوطلبان امدادگر در خطه شمال که گردشگران زیادی با هدف استفاده از طبیعت بویژه سواحل دریای خزر ارائه می کنند ، اظهار داشت : جمعیت هلال احمر نقش زیادی در کاهش غرق شدگی مردم ایران در سواحل دریای خزر داشته است.
** جوانان داوطلبان امدادگر جمعیت هلال احمر مازندران کم نظیر هستند
نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در این آئین خدمات هلال احمر را در امداد و نجات سرنوشت ساز دانست و گفت: هلال احمر با جمعیت داوطلبی در داخل و خارج از مرز های کشور خدمات شایسته ای ارائه می دهد.
آیت الله نورالله طبرسی حضور بموقع در حوادث داوطلبان امداد گر را نشان از عشق به خدمت و نهادینه شدن ایثارگری های جوانان دانست و افزود : هر چند مشکلات دریا به لحاظ اخلاقی و فرهنگی همچنان مشکلات زیادی را برای استان دارد ، اما مقوله امنیتی با حضور نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر ارتقا یافته است.
وی به رخدادهای مختلف از جمله تصادفات جاده ای ، حوادث طبیعی سیل ، برف ، زلزله ، غرق شدگی ، گمشدگی در جنگل و کوهستان اشاره کرد و گفت : سواحل دریای خزر مقصد اصلی سفر گردشگران به استان مازندران است و غرق شدن مردم در سواحل دریای خزر هموراه دغدغه جدی است ، اما با حضور داوطلبان هلال احمر امنیت شنا تا حد زیادی به وجود آمده است.
** آرامش گردشگران با حضور داوطلبان امدادگر در مازندران
معاون عمرانی استاندار مازندران نیز به حضور شبانه روزی 2 هزار داوطلب امداد گر در ایام نوروز سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال نیز هلال احمر در امداد و نجات ساحلی و طرح کاهش غریق موفق عمل کرد.
علی نبیان افزود : امروز حضور داوطلبان امدادگر در جای جای استان با لباس و چادرهای هلال‌ احمر برای مردم بویژه گردشگران استان آرامش بخش شده است.
وی با اظهار این که پوشیدن لباس امدادگری هلال احمر لیاقت و توفیق می‌خواهد ، گفت : در تعطیلات نوروزی امسال 12 میلیون و 238 هزار نفر به استان مازندران مسافرت کردند و حداقل 2 شب را در این استان گذراندند.
**اعزام 73 نفر از جوانان ، داوطلبان و امدادگران هلال احمر مازندران به کربلای معلی
مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران هم در این مراسم با قدردانی از نقش موثر اعضای هلال احمر در فرایند خدمت رسانی به همنوعان ، گفت : مازندران سرآمد فعالیت های داوطلبانه است و این وضعیت ممتاز مرهون مشارکت موثر و پرشور جوانان ، داوطلبان و امدادگران است.
مجتبی اکبری افزود : اعزام اعضای شاخص مشارکت کننده در طرح نوروزی جمعیت هلال احمر استان با هدف تشویق این عزیزان و تجلیل شایسته از آنان انجام می شود.
وی گفت : سال گذشته 20 نفر را به کربلای معلی اعزام کردیم که این تعداد امسال به 72 نفر به نیت 72 شهید کربلا و یک تن هم به نیت ابا عبدالله الحسین (ع) افزایش یافته است.
او افزود : معتقدیم با همت داوطلبان نیک سیرت استان در سال های آینده رتبه نخست فعالیت های داوطلبی در کشور از آن مازندران خواهند بود.
از 43 حادثه طبیعی در جهان حدود 30 مورد در ایران رخ می دهد و مازندران یکی از استان هایی است که سابقه وقوع بیشترین نوع حوادث طبیعی را دارد.
خبرنگار : سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.