کامران اصغری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از اجرای طرح "روستا تعاون" در مازندران خبر داد.

به گزارش  ایلنا از ساری ، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در جلسه ویدئو کنفرانس افتتاح همزمان طرح های روستا تعاون توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سخنانی اظهار داشت: یکی از مباحث مهم در سیاست گذاری بخش تعاون در راستای دستیابی به سهم 25% در اقتصاد ملی فعالیت در حوزه روستا و طرح روستا تعاون می باشد.

وی افزود: طرح روستا تعاون در 3 فاز و در طی 3 سال ( 96- 97- 98 ) در سطح کشور اجرا و حمایت مالی خواهند شد و برای حمایت و اجرای این طرح  تسهیلات زیر 8%  و تا سقف 20 میلیارد ریال به ازای هر طرح اعتبار پیش بینی گردید ه است .

اصغری خاطر نشان کرد: سهم استان مازندران در طرح روستا تعاون در سال جاری 46 روستا می باشد که در حال حاضر با بررسی و پیگیری های بعمل آمده حدود 30 روستای هدف شناسایی و جهت طرح وبررسی در کارگروه اشتغال استان معرفی شده است.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مازندران تصریح کرد: اجرای این طرح نقش موثری در توسعه و توانمندسازی تعاونی‌های روستایی، رونق اقتصادی، مشارکت سازمان‌یافته و کارآفرینی اقتصادی روستاییان در قالب مشارکت گروهی دارد.

وی بیان داشت: این طرح در روستاهایی قابلیت اجرا دارد که دارای مشخصاتی از قبیل داشتن بیش از 50 خانوار ساکن، نرخ اشتغال معکوس، طرح هادی اجرا شده و مهاجرفرستی پایین و ضریب مشارکت‌پذیری بالا و دارا بودن پتانسیل های اقتصادی تأثیرگذار در بخش تولید و اشتغال باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اهداف کیفی این طرح افزود: هدف کیفی این طرح استفاده از ظرفیت تعاونیها در شناسایی و بهره برداری از ظرفیت های موجود در نواحی روستایی، ارتقای منزلت اجتماعی روستائیان و جایگاه روستاها در اقتصاد ملی و ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت محور در روستاهاست.

اصغری در پایان گفت: تا کنون مزیت هایی از قبیل گردشگری، تولید دام، محصولات باغی، صنایع تبدیلی کشاورزی، پرورش ماهی در قفس، تولید و پرورش ماهیان زینتی، گیاهان داروئی و ... در روستاهای پایلوت اجرای این طرح شناسایی شده است و شناسایی روستاهای هدف همچنان ادامه دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.