به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازساری ،مهندس علی ثباتی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان در این نشست با اشاره به اینکه طرح جامع مسکن یک برنامه توسعه بخشی است افزود : لذا تبدیل آن به برنامه های اجرائی بدون داشتن ابعاد فضائی و مکانی امکانپذیر نخواهد بود. از این رو مطالعاتی نظیر ، مطالعات نیازسنجی زمین و مسکن با جمعیت بیش از 25 هزار نفر بمنظور ارائه پیش بینی پایه ای و ایستا از نیاز آتی شهرهای استان در دست انجام میباشد .

مهندس ثباتی یادآور شد : طرح جامع مسکن، سندی است ملی که چشم انداز بخش مسکن را در سالهای آینده ترسیم میکند. در این چشم انداز هدف ها به معنای تغییرات مطلوب، قابل دستیابی و قابل سنجش در مسکن خانوارها در دوره های پنج ساله آینده تعیین میشود و راهبردها و راهکارهای دستیابی به این اهداف تدوین میگردد.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اهداف راهبردی طرح جامع مسکن خاطرنشان ساخت : تامین مسکن امن و سالم و در توان مالی خانوارها - ارتقای کمی و کیفی تولید و عرضه مسکن و تعادل بخشی به بازار مسکن - ارتقای کیفیت زیست ، بهبود شرایط سکونتی همه جوامع و حفظ فرهنگ و هویت اسلامی و ملی و در نهایت بهبود مدیریت بخش مسکن ، ایجاد هماهنگی بین برنامه های مسکن و برنامه های توسعه شهری و روستائی سیاست های آمایشی از جمله اهدافی است که طرح جامع مسکن آنرا دنبال میکند .

مهندس ثباتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : طرح جامع مسکن بعلت تغییر شرایط کلان اقتصادی و توسعه کالبدی ناشی از مسکن مهر با رویکرد تدوین مدل های اقتصادی ، جمعیتی و نیازسنجی در حال بازنگری و بهره گیری از نظرات مشاوران و کارشناسان خبره حوزه مسکن است. تاکید اصلی نیز بر عملیاتی کردن پیشنهادات در قالب مدلهای اجرایی با شیوه های نوین تامین مالی است.

گفتنی است : در این نشست پیرامون مهمترین قوانین موجود در خصوص بخش مسکن و همچنین سیاست ها و عملکرد برنامه های پنج گانه توسعه کشور در حوزه مسکن بحث و تبادل نظر شد و نقاط ضعف و قوت موجود در زمینه های موضوعی بخش مسکن استان مازندران مورد بررسی قرار گرفت .

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 713978
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.