به گزارش ایرنا، نریمان مصطفائی روز سه شنبه در آئین آغاز ساخت خانه محله شرق مازندران در محله ساماندهی شده
' مهرگان ' شهرستان نکا افزود : ساخت خانه محله ، توجه به سلامت اجتماعی ، ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی و بافت فرسوده از مسائل مهمی است که با قوت در کشور دنبال می شود.
وی ادامه داد : خانه محله در واقع یک پایگاه سلامت اجتماعی است که خدمات مختلف در این خانه محله در بخش های مختلف توسط بهزیستی به گروه هدف ارائه می شود.
مصطفائی اظهار داشت : طرح بازآفرینی محلات ناکارآمد با قوت در کشور در دست اجراست و احداث خانه محله در محلاتی مانند مهرگان نکا گامی برای توانمندسازی اجتماعی و بازآفرینی اجتماعی و فرهنگی این محله است که پیش ساماندهی از محلات آسیب پذیر بود.
وی افزود : در سال گذشته به صوت ویژه برای طرح بازآفرینی محلات ناکارآمد در کلان شهرهای مشهد ، قم ، شیراز و شهرستان های سیستان و بلوچستان برنامه های خوبی اجرا شد که امیدواریم در استان مازندران هم با برنامه ریزی مناسب این مهم با قوت دنبال شود.
پاکسازی و ساماندهی محلات آلوده و آسیب پذیر شهرهای مازندران در دولت تدبیر و امید به صورت جدی آغاز شد و ننگ آلودگی در چهار سال گذشته از بیش از 30 محله استان زدوده شد.
خانه محله نکا با همکاری راه و شهرسازی و بهزیستی در دست ساخت است . برای این خانه با رویکرد فرهنگ سرائی 450 متر مربع زیربنا در 4 طبقه تعریف شده است .
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی مازندران برای ساخت این خانه هفت میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که در 6 ماه آینده به تدریج تزریق می شود تا بنا تکمیل گردد.
شهرستان 120 هزارنفری نکا در 20 کیلومتری ساری مرکز مازندران واقع است .
خبرنگار : مریم نظری ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7332/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.