دکتر قاسم جان بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : در دولت یازدهم 219 خانه بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق روستایی و شهری مازندران احداث شد.
وی هزینه ساخت این مراکز بهداشتی را افزون بر 780 میلیارد ریال اعلام کرده است.
وی اضافه کرد : همچنین در این مدت 293 مرکز بهداشتی و خانه بهداشت شهری و روستایی بازسازی و نوسازی شد که برای این طرح ها نیز 284 میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه وزارت بهداشت و درمان در قالب تحول نظام سلامت هزینه شد.
دکتر جان بابایی اظهارداشت : با کمک مالی و اعتباری دولت تدبیر و امید برای نخستین بار تمام ساختمان های مراکز بهداشتی و درمانی در شهرها و روستاها در تملک دانشگاه علوم پزشکی مازندران درآمد.
به گفته وی تا پیش از دولت یازدهم افزون بر 80 درصد از ساختمان مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت شهری و روستایی به صورت استیجاری در اختیار دانشگاه قرار داشت.
* رتبه اول مازندران در جشنواره عمران سلامت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که براساس بررسی وزارت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی این استان به دلیل افزایش ساخت و ساز در حوزه بهداشت و درمان در جشنواره عمران سلامت رتبه اول کشور را کسب کرد.
در دولت تدبیر و امید در مجموع سالانه 10 هزار میلیارد ریال برای سلامت مردم مازندران هزینه می شود که این اعتبار 3 برابر بودجه عمران مصوب سال 95 و 7 برابر بودجه عمرانی تخصیصی سال قبل است.
مازندران 3 میلیون و 283 هزار نفر جمعیت دارد که 43 درصد در روستاها و مابقی در شهرها سکونت دارند.
خبرنگار: حسین فلاحتی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.