اصغر بسطامی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تغییرات جوی در استان از بعد از ظهر فردا جمعه مردم با افزایش ابرناکی هوا و ورزش باید نسبتا شدید شروع می شود و به تدریج دمای هوا هم کاهش خواهد یافت .
وی گفت که کاهش دما در مناطق ساحلی و جلگه ای تا هفت درجه و در دامنه ها و ارتفاعات استان تا 15 درجه پیش بینی و سبب می شود تا زهر گرمای چند روز گذشته استان شکسته شود.
او ادامه داد : کاهش دما برای روز های شنبه و یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت و هوای خنک و ملایم برای استان پیش بینی می شود .
رئیس گروه پیش بینی هواشناسی پیش بینی کرد که از روز دوشنبه موج جدید گرما وارد استان می شود که سبب افزایش دما در مناطق پایین دست و ارتفاعات استان خواهد شد.
** رکورد شکنی گرما در مناطق کوهستانی
دمای هوا در مازندران از 2 روز پیش رو به افزایش گذاشت و امروز پنجشنبه در بعضی مناطق به 40 درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.
رطوبت بالا به همراه افزایش دما در کرانه های دریای خزر سبب ایجاد وضعیت ' شرجی ' شده و سبب می شود تا دمای بالای 30 درجه طاقت فرسا شود.
بیشترین افزایش دمای هوای در روز جاری مربوط به مناطق کوهستانی و ییلاقی مازندران بود.
گزارش روزانه هواشناسی مازندران نشان می دهد امروز دمای هوا در منطقه کوهستانی کیاسر به 38.6 درجه بالای صفر رسید که برای ماه خرداد کم سابقه بوده است . بالاترین دمای هوا در کیاسر در طول دوره آماری خرداد ماه 36.2 درجه سانتیگراد بوده که در تاریخ 14 خرداد 93 ثبت شده ه بود.
همچنین دمای هوا امروز در پل سفید به 40 درجه رسید. بالاترین دمای ثبت شده برای این منطقه در طول دوره آماری خرداد ماه 39.8 درجه سانتی گراد بوده که در تاریخ 14 خرداد 93 ثبت شده بود.
دمای ثبت شده در آلاشت ، سیاه بیشه ، بلده و کجور از دیگر مناطق کوهستانی مازندران هم امروز رکورد شکست به گونه ای که بالاترین دمای هوا در ایستگاه آلاشت در طول دوره آماری خرداد ماه 32.2 درجه سانتی گراد بوده که در تاریخ 3 خرداد 85 ثبت شده ولی امروز دمای هوا در این منطقه به 33.8 درجه رسید.
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.