به گزارش خبرنگارایرنا، تاکنون برای ساخت این بیمارستان که حدود 9 سال از زمان شروع عملیات اجرایی آن می گذرد، حدود 242 میلیاردریال اعتبار هزینه شده و با بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت قرار دارد که برای تکمیل و تجهیز آن 500 میلیارد ریال اعتبار مورد نیازاست.
طبق پیش بینی در صورت تامین اعتبار این بیمارستان در سال 98 به بهره برداری می رسد.
مدیرشبکه بهداشت ودرمان شهرستان قائمشهر گفت که بیمارستان رازی قائمشهر در قالب ساختمان دولتی از سال 87 از سوی راه و شهرسازی استان در دست ساخت قرار گرفت.
دکتر محمد گران در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : به دلیل تخصیص نیافتن به موقع اعتبار این پروژه بیمارستانی در دولت گذشته، به صورت نیمه کاره رها شده بود و در دولت گذشته صرفا 87 میلیارد ریال برای این پروژه اعتبار هزینه شد.
وی اضافه کرد : با اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت دوازدهم عملیات اجرایی این بیمارستان در اواخر سال 92 در دست اجرا قرار گرفت و تاکنون 155 میلیارد ریال از سوی دولت تدبیر و امید برای این پروژه اعتبار اختصاص یافت.
وی سرجمع اعتبار صرف شده در این پروژه بیمارستانی را افزون بر 242 میلیارد ریال اعلام کرده که برای پایان کاروتجهیز به 500 میلیارد ریال اعتبار جدید نیاز دارد.
به گفته وی درسال جاری نیز برای این پروژه تاکنون 60 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد.
دکتر گران پیش بینی کرد در صورت تامین اعتبار این پروژه بیمارستان در سال 98 به بهره برداری می رسد و بخش زیادی از مشکلات مردم قائمشهردر حوزه درمانی رفع می شود.
مدیرشبکه بهداشت ودرمان قائمشهرگفت که علاوه برآن دولت تدبیر و امید 130 میلیارد ریال برای زیرساخت های بهداشتی و درمانی در این شهرستان در سه سال گذشته اعتبار هزینه کرد.
مازندران 34 بیمارستان با حدود 4 هزار تخت دارد که هم اکنون نیز عملیات ساخت 5 بیمارستان نیز در دست اجراست و با تکمیل این بیمارستان ها تعداد تخت بیمارستان به 6 هزار دستگاه می رسد.
گزارشگر: حسین فلاحتی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/6982
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.