به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از  بابل ، دکتر حجازیان گفت: بیمار خانم 68 ساله آملی با علائم افسردگی، سردرد و سرگیجه به این مرکز  مراجعه کرد که در بررسی های انجام شده تومور مغزی بسیار بزرگ قاعده جمجمه تشخیص داده شد.

وی ادامه داد: بیمار به اتاق عمل انتقال داده شد که طی عمل جراحی طولانی ١٢ساعته با کمک دستگاه پیشرفته اولتراسونیک آسپیراتور و میکروسکوپ جراحی مغز و اعصاب، تومور بطور کامل خارج شد و در حال حاضر وضعیت بیمار مطلوب هست.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد :  تومور مغزی که به تومور درون جمجمه ای معروف می باشد، توده ای غیر عادی از یک بافت به شمار می رود که با رشد و تکثیر شدن غیر قابل کنترل سلول ها ایجاد می شود. 

این متخصص اضافه کرد: تومورهای مغزی یا تومورهای داخل جمجمه‌ای می‌توانند ماهیت سرطانی (بدخیم) یا غیر سرطانی (خوش خیم) داشته باشند.

وی گفت: میزان تهدیدکنندگی یک تومور، بستگی به ترکیبی از مجموعه عوامل مختلف، همچون: نوع تومور، محل و اندازه تومور و نحوهٔ گسترش و توسعه آن است.

چراح مغز و اعصاب و ستون فقرات بیمارستان روحانی افزود: معمولا عمل جراحی به منظور خارج کردن تومور تا جایی که برای پزشک مقدور باشد، اولین اقدام درمانی به جهت رفع تومور مغزی است.

دکتر حجازیان ادامه داد: تومورهای مغزی زمانی اتفاق می افتند که ژن های کروموزوم یک سلول آسیب دیده و به درستی نتوانند فعالیت کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد : علائم این بیماری با توجه به مکان شکل گیری تومور می تواند متفاوت باشند. اما علائمی چون سردردهایی که به ویژه در جریان صبح شدت می یابند، تشنج ، ایجاد مشکل در تفکر، بیان و صحبت کردن، تغییرات شخصیتی، ضعف و یا فلج در بخش و یا طرفی از بدن ، عدم تعادل و سرگیجه ، تغییرات در بینایی و دید، تغییرات در شنوایی ، بی حسی و گزگز در صورت ، دل درد و یا حالت تهوع ، گیجی و عدم توانی درک مکانی، افسردگی می تواند در رابطه با بسیاری از تومورهای مغزی صدق کند. 

وی در پایان از زحمات دکتر زهره وند ، همکاران اتاق عمل و همه عزیزانی که در روند جراحی و بهبود این خانم زحمت کشیدند تشکر ویژه کرد. 

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 647884
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.