به گزارش روابط عمومی فرمانداری ساری، احمد حسین زادگان روز چهارشنبه درنشست مشترک دست اندرکاران انتخابات این شهرستان افزود : رفتار آینده دشمنان این ملت ناشی از تحلیلی است که از حضور مردم در صحنه انتخابات پیشرو خواهند داشت.
وی اضافه کرد : باید به گونه ای اقدام ها، تدابیرو تمهیدات صورت پذیرد تا مشارکت حداکثری مردم در صحنه انتخابات را شاهد باشیم .
فرماندار شهرستان ساری با توصیه به دست اندرکاران انتخابات برای رعایت بیطرفی و اجرای قانون گفت همه ما موظف به ایجاد سلامت فضای انتخاباتی و سالم نگه داشتن رقابت‌ نامزدهای انتخاباتی هستیم و این فرایند بدون رعایت بیطرفی واجرای کامل قانون امکانپذیرنخواهد شد.
حسین زادگان خاطر نشان کرد : رعایت قانون، اخلاق مندی و نیز عدم اعتماد به افراد سودجو و فرصت طلب در ایام انتخابات توسط ستادهای انتخاباتی ضروری بوده و باهرگونه تخلفی بر اساس قانون رفتار خواهد شد.
وی اضافه کرد: انتخابات درایران صرفا یک پدیده سیاسی نیست بلکه جشن بزرگ سیاسی است که مردم با حضورپر شور درآن شرکت می کنند.
رئیس حوزه انتخابیه شهرستان ساری ضمن توصیه به رسانه ها برای ایجاد فضای آرام انتخاباتی افزود : از رسانه های مکتوب و مجازی می‌خواهیم تا ضمن احترام به حریم شخصی افراد، از تخریب کاندیداها به هر شکل و نوعی اجتناب کنند.
وی خاطر نشان کرد :فعالیت‌ رسانه‌ها، سایت‌ها و کانال‌ها در فضای مجازی رصد و پیگیری می‌شود و با متخلفین بدون اغماض و بر اساس قانون به شکل کاملا جدی برخورد خواهد شد.
وی اظهارداشت :مسوولیت هر نوع مطلبی که در شبکه‌های اجتماعی و علی‌الخصوص شبکه‌های مجازی توسط هر فردی درج می‌شود و در راستای تخریب یا خدشه به اعتبار و آبرو و حیثیت فرد یا افرادی در عرصه انتخابات باشد، به عهده نویسنده آن مطلب است که باید پاسخگو باشد.
حسین زادگان افزود : این بدان معنا نیست که مدیران رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز در این موارد مقصر نباشند، بلکه آنها باید به گونه‌ای رسانه‌های خود اعم از سایت‌های خبری ، کانال و گروه های اجتماعی در فضاهای مجازی را مدیریت کنند که خدشه‌ای به آبروی هیچ نامزدی وارد نشود.
حسین زادگان تاکید کرد:نامزدها و ستادهای انتخاباتی آنان نیز نباید برای رضایت شخصی یک فرد، حقوق و حیثیت سایر نامزدها را زیر سوال برده و تخریب کنند که این امر دور از اخلاق و تخلف محسوب می شود.
فرماندار شهرستان ساری با اشاره به زمان قانون تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت که در این دوره طبق ماده 90 قانون و ماده 62 آیین نامه انتخابات زمان شروع تبلیغات برای شوراها 96/02/21 لغایت 96/02/27 به مدت یک هفته است.
وی اضافه کرد: استفاده از هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها و طرفداران آنان اعم از کاغذی، پارچه ای، مقوایی، فلزی و یا هر جنس دیگر با ابعاد بیشتر 100در 70 سانتی متر ممنوع است.
درمازندران افزون بر 16 هزار نامزد شوراهای اسلامی شهر و روستا برای کسب حدود 7700 کرسی نمایندگی در شوراهای اسلامی با هم رقابت می کنند.
خبرنگار: حسین فلاحتی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/6982
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.