به گزارش ایرنا علیرضا یونسی روز شنبه در نخستین جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استانداری مازندران در سال 96،
با اشاره به خدمات دولت در حوزه درمان و ایجاد آرامش اجتماعی در این بخش گفت: زیر سئوال بردن فعالیت های دولت در حوزه درمان بی انصافی است.
وی با اشاره به افزایش تخت های بیمارستانی در چهارسال گذشته افزود: انجام این اقدامات، آرامشی پیرامون درمان در مردم ایجاد کرد.
معاون استاندار به کاهش آمار طلاق در استان مازندران اشاره و تاکیدکرد: دولت روحانی توانست جلوی افزایش طلاق را بگیرد.
یونسی همچنین در مورد حمایت های دولت در بخش بانوان گفت: دولت طرح نوی را مطرح کرد که بر اساس آن اراضی ملی و دولتی به تشکل‌های زنان روستایی، عشایری و سرپرست خانوار جهت اشتغالزایی واگذار می شود.
وی تقویت تشکل‌ها و استفاده از ظرفیت بالای زنان برای ترویج ضوابط و مقررات حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و ضوابط و مقررات ملی شدن جنگل‌‌ها به منظور حفاظت از عرصه ‌های کشاورزی و ملی را از جمله اهداف این طرح برشمرد و افزود: صندوق های تعاونی روستایی نیز از بانوان در این امر حمایت می کنند.
وی تحقق این حرکت بزرگ را نیازمند همکاری و تعامل مسئولان تشکل های بانوان استان با کارگروه بانوان استانداری برشمرد و تصریح کرد: بازپس گیری زمین هایی که قرار بود در آنها طرح های کشاورزی در جهت اشتغالزایی اجرایی شود اما در این زمینه عدول شده و به مقررات عمل نکرده اند و نیز دعوت از تشکل های بانوان برای آگاهی دهی از جمله اقدامات لازم، جهت بهره گیری بیشتر از این فرصت و ظرفیت ها است.
یونسی اطلاع رسانی گسترده پیرامون اهداف و مزایای طرح را نیز در قالب نشست های بعدی کارگروه ضروری عنوان کرد.
وی تاکید کرد: ادارات کل روستایی با دست اندرکاران امور بانوان و بیمه سلامت، تامین اجتماعی و عشایر ظرف یک ماه آینده با همفکری کارشناسان یک راهکار عملیاتی برای شناسایی تعداد بانوان مازندرانی که تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای نیستند، بیندیشند.
***ظرفیت بیمه روستایی، کشاورزی و عشایر برای 460 هزار مازنی
مدیرعامل صندوق بیمه روستایی و عشایری مازندران نیز در این نشست اظهارکرد: براساس شرایط درنظر گرفته شده از سوی دولت برای بیمه شدگان روستایی، از جمعیت سه میلیون و 300 هزار نفری مازندران 460 هزار نفر می توانند مشمول بیمه کشاورزی، روستایی و عشایر قرار گیرند.
علی قمی اویلی افزود: آمادگی داریم تمامی کشاورزان، روستائیان، عشایر و افراد غیرمزد بگیر و کارگران نیم فصل، قالیبافان و صیادان که زیرپوشش رابطه کارگر و کارفرمایی نباشند را مشمول بیمه روستایی قرار دهیم.
وی یکی از اقدامات مهم در خصوص بیمه روستایی مازندران را طرح انطباق کارگزاران عنوان کرد و افزود: کاهش 242 کارگزار منفعل که به مقررات عمل نمی کردند، به 80 کارگزار پویا و صدور مجوز برای 66 کارگزاری جدید بیمه روستایی از جمله اقدامات انجام شده در چند سال گذشته بوده است.
وی با اشاره به شناسایی پنج هزار و 500 خانوار عشایر تاکید کرد: مجور کارگزاری بیمه عشایر مازندران در نیمه نخست امسال صادر می شود.
خبرنگار :فاطمه رحمتی** انتشاردهنده :سید محسن حسن نیا
/1899/3009
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.