عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت:اگر بنا باشد گردشگری محور توسعه شهری لحاظ شود بایستی زیر ساخت های آن در ایجاد شهر گردشگری به خوبی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری , سید محمد جعفری در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد شورای چهارم شهرساری، عدم تعامل اعضای شورا ی چهارم شهر ساری را از نکات منفی این دوره عنوان کرد و اظهار داشت:اما پیش بینی می شود این تعامل در دوره پنجم شورای اسلامی شهر افزایش یابد.

وی افزود:شورا گفتمان مردم را در شورا پیاده سازی میکند و نگاه و توقعات انان را به مدیران تبین میکند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری ،افزایش سطح توقعات مردم را بزرگترین خروجی شورای چهارم شهر ساری دانست و گفت: این امر سبب می شود تا زیر ساخت به خوبی فراهم شود تا افرادی وارد کابینه شورا میشوند که با شاخص های مناسب و مطالبات مردم آشنا باشند.

وی با اعلام اینکه پروژهای زیادی در دوره چهارم شورای شهر ساری انجام شد،گفت: این امر نشات گرفته از عملکردی است که شورا و شهرداری ساری آنرا انجام دادند.

جعفری درباره برخی تخلفات در شهرداری گفت:تخلفات در بیشتر سیستم های اداری وجود دارد و شهرداری به عنوان یک دستگاه عریض وطویل تخلفات در آن قابل پیش بینی نیست اگر چه شورا و شهرداری با نظارت بر این امر تخلفات را به حداقل رساندند.

وی با اعلام اینکه 600  میلیارد تومان در سال برای پروژه های بزرگ شهرداری ساری هزینه می شود،افزود:پروژهای بزرگ دیگر به ارزش 300 میلیارد تومان نیمه شعبان در مرکز استان به بهره برداری میرسد.

جعفری ارتقای سطح توقعات و مطالبات مردم را وجه تمایز شورای فعلی با شورای دوره سوم برشمرد و گفت: امیدوارم مردم با آگاهی کامل و اشرافیت بر وظایف شورای شهر بتوانند افرادی آگاه به مشکلات شهری و مردم را برای پارلمان شهری انتخاب کنند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورا بایستی به دور از حواشی با آگاهی کامل از مشکلات مردم بتوانند به امورات شهری بپردازند ،ادامه داد: از همین جا از همه مردم به دلیل وجود نواقص در امور شهری عذرخواهی می کنم.

عضو شورای اسلامی شهر ساری به گردشگری به عنوان یکی از پتانسیل های مهم در توسعه شهری نام برد و اظهار داشت:با توجه به چنین ظرفیتی ما هنوز نمیدانیم هویت سازی در شهر ساری در چه مسیری حرکت می کند ،ضمن اینکه پتانسیل های موجود در شورا برای پیاده سازی این روند هم افزایی ندارند و هر کدام در مسیر خودشان حرکت می کنند.

جعفری افزود: اگر بنا باشد گردشگری محور توسعه شهری لحاظ شود بایستی زیر ساخت های آن در ایجاد شهر گردشگری به خوبی فراهم شود.

وی ادامه داد:هر چند در طول دوره چهارم شورا آپشن های زیادی در رابطه با گردشگری کشف و مورد بررسی قرار گرفت که نیاز است با نگاه علمی و تخصصی به این موضوع آن را ترغیب و عملی کرد.

جعفری گردشگری توریستی با محوریت سازمان گردشگری و گردشگری سلامت را با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی در راستای جذب توریست و ارتقای درآمد شهر از ظرفیت های مهم در زمینه توسعه گردشگری نام برد.

وی با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، لزوم تحقق این فرامین رهبری را تنها راه برون رفت بحران اقتصادی دانست و بیان کرد: عقلایی کردن افراد میتواند در جنگ کودکانه ای که در شهر موجب آفت شده است تاثیر گذار بوده و آن را کمرنگ کند.

جعفری با اشاره به اینکه بزرگ ترین معضل در مبحث انتخابات را بداخلاقی های انتخاباتی میدانم،افزود:انتظار میرود مردم با نگاه وسیع تر  افرادی متخصص را برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا انتخاب کنند.

وی گفت:بهتر است در این انتخابات با بهره گیری از گفتمان فرهیختگان،فرهنگیان،نخبگان و رسانه ها انتخابی درست داشته باشیم.

عضو شورای شهر اسلامی عملکرد شهردار فعلی را خوب ارزیابی کردو افزود:هر شهرداری که برای توسعه شهر و مرتفع کردن مشکلات شهروندان تلاش کند از او حمایت میکنم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.