به گزارش  خبرگزاری خبرانلاین  منطقه مازندران ،علیرضا یونسی رستمی، در جلسه ستاد ساماندهی طرح های دریای استان با اشاره به این که کلیه فعالان و دست اندرکاران طرح های دریا و مجموعه کسانی که در راستای تحقق ساحلی امن و بانشاط برای مردم ایفای نقش می نمایند باید از توانایی و آمادگی لازم برخوردار باشند، افزود: ناجیان غریق باید در اوج آمادگی برای نجات جان هموطنان خود باشند و کلیه لوازم مورد نیاز آنان برای حضور موثر در سواحل خریداری شده است.

معاون استاندار با تاکید بر این که فعالان در طرح های دریا باید از صلاحیت فنی، اخلاقی و آمادگی های لازم برخوردار باشند و در صورت نیاز آموزش های تکمیلی را بگذرانند، تصریح کرد: آموزش های عمومی برای آگاهسازی مردم از مخاطرات دریا باید جدی گرفته شود.

وی با اعلام این که تابلوهای هشدار دهنده در حال تهیه است و در محل طرح ها نصب خواهد شد، اظهار داشت: به طرح هایی که استانداردهای لازم را دارا نباشند اجازه بازگشایی داده نمی شود.

رییس ستاد ساماندهی طرح های دریای استان، بر بهره گیری از ظرفیت سواحل بمنظور شکوفایی اقتصادی شهرهای ساحلی و تقویت عواید اقتصادی دریا تاکید کرد و افزود: راه اندازی بازارچه ها در کنار سواحل و بوم گردی روستایی جدی گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در آغاز به کار دولت تدبیر و امید در استان، مشکلات عمده ای در مدیریت طرح ها وجود داشت و چارچوب مدونی در این راستا به چشم نمی خورد، بیان کرد: مطالبات ناجیان غریق و آمار بالای غریق از جمله نتایج عدم وجود مدیریت صحیح در این حوزه بود که با پیگیری های صورت گرفته کل مطالبات ناجیان پرداخت شد و در سال 93 آمار غریق نسبت به سال 92 بمیزان 52 درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به این که برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید برای ساماندهی و بهسازی سواحل برخی شهرهای استان اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان تخصیص یافت، گفت: تدوین دستور العمل مشخص، ساماندهی کمیته های ستاد ساماندهی دریا، ساماندهی ناجیان غریق، افزایش تعداد طرح ها و ارتقا کیفی آن ها و کاهش قابل توجه غریق برخی از مهم ترین دستاوردهای این ستاد در دولت تدبیر و امید در مازندران است.

در آغاز این جلسه عیسی قاسمی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، گزارشی از فعالیت های ستاد ساماندهی طرح های دریای استان در سال 95 و برنامه های سال 96 ارایه نمود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 632908
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.