به گزارش خبرنگار ایرنا ، هوای مازندران هم اکنون ابری است و با نزدیک شدن سامانه بارشی ، دمای هوا نیز کاهش یافته است .
مدیرکل هواشناسی مازندران در این باره به خبرنگار ما گفت : بعد از ظهر امروز با ورود سامانه سرد بارشی از سمت غرب استان ، بتدریج شاهد افزایش ابر و وزش شدید باد و بارش های رگباری خواهیم بود .
سید محمدرضا رضوی افزود : پیش بینی می شود که این سامانه روز سه شنبه در سراسر استان ساکن شود و تا روز پنجشنبه فعال خواهد بود .
وی ادامه داد : مردم استان در این مدت شاهد بارش شدید باران در مناطق جلگه ای و بارش برف در ارتفاعات بیش از 2 هزار متر خواهند بود .
رضوی همچنین گفت که دمای هوا هم در سه روز آینده در مناطق جلگه ای نسبت به امروز 6 تا 8 درجه کاهش می یابد و در مناطق کوهستانی کاهش دما نسبت به روز یکشنبه حدود 20 درجه خواهد بود.
وی افزود : از اواخر فردا سه شنبه به دلیل گسترش و افزایش بارندگی ، آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح رودخانه ها و سیلابی شدن در مناطق بالا دست وجود دارد .
مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به تعطیلی روز سه شنبه و احتمال ورود مسافران به مازندران ، تاکید کرد : به دلیل امکان وقوع سیلاب ، مردم و مسافران از هرگونه اقامت و سکونت در کنار رودخانه ها و مناطق شیب دار خودداری کنند .
وی همچنین از کاهش دید و لغزنده بودن جاده های کوهستانی به علت بارش باران و برف و مه گرفتگی خبر داد و گفت : کسانی که قصد تردد در محورهای کوهستانی استان را دارند ، حتما وسایل زمستانی به خصوص زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند .
رضوی ادامه داد : شرایط دریای خزر هم برای روزهای سه شنبه تا پنجشنبه مواج و طوفانی پیش بینی می شود و هر گونه فعالیت دریایی در این مدت مناسب نیست .
وی افزود : بر اساس نظر کارشناسان جهادکشاورزی استان به دلیل پایین بودن دما ، توصیه می شود کشاورزان طی این مدت نشاء انجام ندهند .
رضوی گفت : این سامانه بارشی از بعد از ظهر پنجشنبه از مرز های شرقی مازندران خارج شده و بتدریج مردم مازندران شاهد صاف شدن هوا خواهند بود .
هم اکنون بابلسر با 16 درجه سرد ترین و کیاسر با 28 درجه سانتیگراد گرم ترنی مناطق استان مازندران هستند .
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.