مدیرکل شیلات استان مازندران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تمدید زمان صید پره در استان تا پایان ماه جاری خبر داد و گفت: با نظر کارشناسان وبراساس تصمیمات کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران به علت برودت هوا و شرایط جوی زمان پایان فصل صید امسال پایان فروردین ماه اعلام شده است.
حسینعلی رستمی با بیان اینکه این تمدید صید شامل همه مناطق صیادی استان می‌شود ، افزود: تا بیستم فروردین بیش از 2 هزار و 282 تن ماهی توسط شرکت‌های پره استان مازندران صید شده که افزایش حدود 6 شش درصدی صید ماهیان استخوانی از دریای مازندران را نشان می‌دهد .
وی گفت : عمده گونه صید شده هم مربوط به کفال ماهیان است که افزایش 154 درصدی را نشان می دهد ضمن اینکه صید ماهی سفید تاکنون 29 درصد کاهش داشته است که البته با تمدید یک هفته ای، صید ماهی سفید بهبود خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه سرانه هرشرکت تعاونی در صید پره به طور متوسط 43 تن بوده است، ارزش اقتصادی ماهیان استخوانی صید شده تا 20 فروردین ماه را بیش از 600 میلیارد ریال اعلام کرد.
رستمی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تکثیر بچه ماهی سفید پیش از آغاز فصل صید سال 96 انجام شده است؛ گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها و برآوردها پیش بینی می شود امسال افزایش 10درصدی تکثیربچه ماهی سفید به صورت نیمه ‌مصنوعی در مراکز بازسازی داشته باشیم و 11 میلیون قطعه بچه ماهی سفید به شیوه تکثیر طبیعی ( روش شیل‌گذاری ) در9 رودخانه‌ ی استان تولید و رهاسازی شوند که امیدواریم شاهد رشد صید در سبد صیادان باشیم .
فصل صید ماهیان استخوانی سواحل استان مازندران از هفدهم مهرماه سال قبل آغاز شده بود و بر اساس برنامه سازمان شیلات ایران پانزدهم فروردین آخرین روز پره کشی صیادان بوده است که یک بار تا 25 فروردین ماه جاری تمدید شده بود.
چهار هزارو 200 صیاد استان مازندران در قالب 54 شرکت تعاونی صیادی پره در 338 کیلومتر از سواحل خزر استان مشغول ماهیگیری هستند.
خبرنگار: زینب حبیب پور گودرزی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
7328/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.