محمد شعبانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با راه اندازی سامانه 'ساماندهی کتاب کتابخانه های مدارس مازندران ' و وارد کردن اطلاعات مربوط به کتاب های موجود در مدارس اقدامات اولیه برای شناسایی کتاب های بلا استفاده در این فضاها نجام می شود .
وی ادامه داد : برای تسریع در جمعبندی اطلاعات در زمینه کتاب های مدارس عوامل انگیزشی برای مدیران مدارس از جمله اعزام به سفرهای زیارتی و تقدیر فعالیت ها نیز انجام می شود .
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت : سه میلیون و 680 هزار کتاب در کتابخانه های مدارس استان وجود دارد که با راه اندازی سامانه ساماندهی کتاب های مدارس استان تحولی در بخش ایجاد خواهد شد .
وی با اشاره به وجود سه هزار و 791 کتابخانه کلاسی در مدارس مازندران افزود : اکثر کتاب های موجود در کتابخانه های مدارس استان به دلیل قدیمی بودن و متناسب نبودن با سن و ذائقه دانش آموزان ، سال های سال در قفسه کتابخانه ها خاک می خورند.
** آموزش همیاران کتاب مدارس مازندران
شعبانی به فعالیت یکهزار و 300 همیار کتاب در مدارس مازندران اشاره کرد و گفت : دانش آموزان علاقمند به فعالیت در این عرصه ثبت نام کردند و فعالیت می کنند .
وی افزود : با هماهنگی اداره کل امور کتابخانه های عمومی مازندران برنامه آموزش همیاران کتاب نیز امسال انجام می شود تا نیروهای تخصصی از میان دانش آموزان برای فعالیت در این حوزه اقدام بکنند .
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران اظهار داشت : امیدواریم با حضور همیاران کتاب آموزش دیده خسارت ناشی از حذف پست کتابدار در مدارس تا حدودی جبران شود .
وی گفت : در دومین سال فعالیت دولت نهم حذف پست کتابدار از مدارس ،کتابخوانی دانش آموزان را نیز تحت تاثیر قرار داد .
** مسابقه خلاصه نویسی کتاب میانبر برای شناسایی علائق کتابخوانی دانش آموزان
شعبانی با اشاره به برگزاری مسابقه ' خلاصه نویسی کتاب' در مدارس مازندران ، افزود : 20 هزار دانش آموز استان در این مسابقه شرکت کردند .
وی ادامه داد : شناسایی علائق دانش آموزان مازندران به چه نوع کتابی از دستاوردهای مهم و تاثیر گذار این مسابقه کتابخوانی بود .
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران کتاب های داستانی ، تاریخی و دینی را از جمله علائق دانش آموزان استان به کتاب ها برشمرد .
براساس آمار آموزش و پرورش مازندران نیمی از 520 هزار دانش آموز استان عضو کتابخانه های مدارس هستند .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.