به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهشهر، زهرا احمدی پور ظهر امروز در افتتاحیه طرح‌های عمرانی و زیرساختی استان مازندران که به صورت ویدئو کنفرانس در بندر امیرآباد برگزار شد اظهارداشت: افزایش 35 هتلگویای نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به بخش گردشگری و توسعه این بخش در سراسر کشور و رونق این صنعت است.

وی افزود: 35 هتل 4 و 5 ستاره در طول 3.5 سال گذشته در کشور به بهره برداری رسیده و 20 هتل نیز در دست ساخت است که امید می‌رود تا پایان سال جاری اجرای آنها به اتمام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

احمدی پور گفت: این در حالی است که تعداد هتل‌های کشور تا قبل از سال 92، 125 هتل برآورد شده بود.

وی تاکید کرد: سیاست‌های دولت تدبیر و امید در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تحرک و نگاه خلاقانه است.

معاون رئیس جمهور به افتتاح چهار مجتمع تفریحی شامل مجتمع تفریحی مروارید سبز رامسر، واحد پذیرایی چند منظوره مهرگان ساری، مجموعه پذیرایی میزبان بابلسر و تجهیز بال غربی هتل پارسیان خزر در سطح استان گردشگرپذیر مازندران اشاره کرد و گفت: این مجموعه های تفریحی و توریستی با اعتباری افزون بر یک هزار و 430 میلیارد ریال اجرا و بهره برداری شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هزینه اجرای این پروژه‌های افتتاحی بخش گردشگری استان را هزار و 430 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود : مجتمع تفریحی و توریستی مروارید سبز رامسر در زمینی به مساحت 9 هزار مترمربع و زیر بنای بیش از هفت هزار متر مربع در 2 طبقه ساخته شد.

احمدی پور با اشاره به مدت اجرای سه ساله این پروژه، ادامه داد :با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد ریالی بخش خصوصی این پروژه اجرا و برای 90 نفر اشتغالزایی ایجاد شد.

وی این مجتمع تفریحی و توریستی واقع در غرب استان مازندران را شامل تالار، رستوران ، مجموعه ورزشی، کافی شاپ، شیرینی سرا و فروشگاه تجاری اعلام کرد.

احمدی پور گفت: واحد پذیرایی رستوان چند منظوره مهرگان با صرف هزینه 145 میلیارد ریالی بخش خصوصی و تسهیلات بانکی در منطقه مهدشت ساری نیز امروز به بهره برداری رسید.

وی افزود: با بهره برداری این پروژه که 2 سالن پذیرایی ، کافی شاپ ، سالن همایش و مراسم دارد برای 60 نفر اشتغال ایجاد شد.

وی از مجموعه پذیرایی میزبان بابلسر به عنوان یکی دیگر از پروژه‌هایی که با حضور رئیس جمهور در مازندران افتتاح شد ، نام برد و ادامه داد: برای اجرای این پروژه تاکنون 860 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شخصی و تسهیلات صندوق توسعه هزینه شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612866
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.