بر اساس اعلام استانداری مازندران ، رئیس جمهوری و جمعی از اعضای هیات دولت فردا سه شنبه 22 فروردین مهمان مردم مازندران هستند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این سفر 43 طرح زیرساختی ، عمرانی و اقتصادی به بهره برداری می رسد و عملیات اجرائی 12 طرح نیز آغاز خواهد شد.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران هم اعلام کرد که سفر یک روزه رئیس جمهوری و وزرای دولت یازدهم به این استان پروژه محور است و هر یک از وزرا و معاون رئیس جمهوری به اقتضای طرح هائی که افتتاح یا ساختشان آغاز می شود ، به شهرستان های استان سفر خواهند کرد.
دولت تدبیر و امید برای طرح های زیرساختی و اقتصادی آماده بهره برداری 32 هزار میلیارد تومان از منابع دولتی سرمایه گذاری کرده است .
' ارتباطات و فناوری اطلاعات ' ، ' بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ' ، ' جهاد کشاورزی ' ، ' راه و شهرسازی ' ، ' صنعت ، معدن و تجارت ' ، ' نیرو ' ، ' نفت ' ، ' ورزش و جوانان ' ، ' تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ' و ' فرهنگ و ارشاد اسلامی ' از وزرائی هستند که قرار است همراه رئیس جمهوری به مازندران سفر کنند.
همچنین رئیس جمهوری را در این سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون امور مجلس ریاست جمهوری همراهی خواهند کرد.
** طرح های پیشنهادی برای افتتاح
بر اساس اعلام استانداری مازندران در این سفر طرح های مختلف زیرساختی ، عمرانی و اقتصادی در مناطق مختلف از منتهی الیه شرق تا غرب استان بهره برداری می شود که از جمله آنها تعدادی طرح حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است .
** بهداشت و درمان
طرح های حوزه بهداشتی آماده افتتاح هم شامل بیمارستان خصوصی شهسوار در تنکابن ، هفت کلینیک ویژه ، توسعه و تجهیز اورژانس و بخش های مختلف بیمارستان امام خمینی (ره) ساری ، بیمارستان های قائمشهر و تنکابن است .
** کشاورزی
استان مازندران در بخش کشاورزی هم در این سفر شاهد افتتاح طرح های پرورش ماهی در قفس ، مجتمع پرورش مرغ مادر گوشتی در فریدونکنار ، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری ، گلخانه هیدروپونیک نوشهر و گلخانه مدرن شرکت دشت ناز میاندرود ، طرح ایجاد باغ در اراضی شیب دار و تعدادی طرح آبیاری خواهد بود.
** راه و شهرسازی
افتتاح فاز 2 بندر امیرآباد ، طرح اتصال اسکله روریلی بندر به راه آهن سراسری ، تجهیزات عملیات تخلیه و بارگیری ، انبار سرپوشیده واردات کالا ، 2 سیلوی غلات و مخازن این بندر واقع در شهرستان بهشهر ، توسعه و تطویل باند فرودگاه رامسر ، افتتاح پل ، تونل و تجهیز کمربندی چالوس - نوشهر ، کمربندی ساری ، بخشی از باند دوم بزرگراه پلسفید - قائمشهر ، کنار گذر جنوبی بابل و طرح چهار بانده کردن محور بهشهر - زاغمرز هم از طرح های آماده افتتاح بخش راه و شهرسازی در سفر رئیس جمهوری به مازندران است .
** صنعت و معدن
در بخش صنعت ، معدن و تجارت هم استان مازندران فردا شاهد افتتاح مخازن روغن خوراکی در شهرستان نوشهر ، کارخانه تولید کاغذ تحریر در بهشهر و طرح ذغالشوئی البرز مرکزی در شهرستان سوادکوه خواهد بود.
همچنین با حضور وزیر صنعت عملیات اجرائی ساخت بزرگ ترین شهرک صنعتی در شهرستان بهشهر ، فاز اول بزرگ ترین پایانه صادراتی محصولات خاویاری و شیلاتی کشور در جویبار و ساخت کارخانه تولید نئوپان های مختلف ، پارکت و مبلیمان چوبی صفحه ای در بهشهر هم در سفر رئیس جمهوری آغاز می شود.
** نیرو
وزیر نیرو هم در این سفر از مراحل پایانی سد گلورد در شهرستان نکا بازدید و نیروگاه 10 مگاواتی در شهرستان تنکابن ، پست 400 به 230 کیلو ولت و خط تغذیه کننده آن در شهرستان ساری ، طرح اصلاح خط 63 کیلوولت رویان به چابکسر را افتتاح می کند.
همچنین عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی 460 مگاواتی غرب مازندرن در نوشهر ، آبرسانی به شهرهای رامسر ، کتالم و سادات شهر از سد میجران و احداث سه پست 63 به 20 کیلوولت و خط تغذیه آنها هم با حضور وزیر نیرو دراین سفر آغاز می شود.
** نفت
وزیر نفت هم در این سفر علاوه بر بازدید از خط انتقال گاز قوشه - دامغان - کیاسر - ساری - نکا ، طرح گازرسانی به 18 روستای منطقه لفور در شهرستان سوادکوه شمالی را افتتاح می کند.
عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای مناطق هزارجریب نکا ، چهاردانگه و دودانگه ساری ، دوهزار و سه هزار تنکابن و شیخ موسی بابل و گازرسانی به روش سی ان جی به شهر رینه آمل هم در این سفر با حضور وزیر نفت آغاز می شود.
** ورزش ، میراث فرهنگی
افتتاح سالن ورزشی نعمت آباد و پایگاه قهرمانی شهرستان تنکابن به همراه آغاز عملیات اجرایی احداث سالن ورزشی پنج هزار نفری شهرستان جویبار هم از برنامه های وزیر ورزش و جوانان در این سفر است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی هم در این سفر مجتمع تفریحی - توریستی و هتل چهار ستاره میزبان در شهرستان بابل ، مجموعه پذیرایی چند منظوره مهرگان در شهرستان ساری و طرح توسعه هتل پارستان خزر چالوس و مرکز سرگرمی تفریحی مروارید سبز رامسر را افتتاح می کند .
** حفاظت محیط زیست ، علمی - فناوری و تعاون و کار
برنامه معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری هم در این سفر افتتاح مرکز نوآوری و فناوری بنیاد نخبگان استان مازندران در بابل است .
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز قرار است در این سفر عملیات اجرائی احیاء ذخیرگاه زیست کره و تالاب بین المللی میانکاله را در شهرستان بهشهر آغاز کند.
برنامه سفر وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز آغاز اجرای طرح هر روستا یک محصول در استان مازندران است که چراغ آن قرار است از روستای ورازان در شهرستان نور روشن شود.
استان مازندران برای دومین بار است که میزبان رئیس جمهوری و اعضای دولت یازدهم می شود.
نخستین سفر کاروان تدبیر و امید به مازندران مهر ماه سال 94 انجام شده بود.
خبرنگار : زهره کرمی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7330/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.