به گزارش خبرنگار ایرنا ، مرتضی دهقان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران ، توزیع سفرهای نوروزی را علاوه بر تبلیغات برای معرفی جاذبه های گردشگری مناطق مختلف کشور ، مرهون ایجاد زیرساخت های مناسب در دولت تدبیر و امید دانست .
وی گفت : در حالی که تا پیش از این استان هایی همچون سیستان و بلوچستان ، کرمانشاه و کرمان کمتر به عنوان مقصد تعطیلات نوروزی یا به طول کلی سفر گردشگری انتخاب می شد ، ولی در تعطیلات نوروزی 96 سفر در این استان ها هم توزیع شده است .
بازرس ویژه رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت : به عنوان مثال امسال تاکنون رشد 20 درصدی سفرهای نوروزی در سیستان و بلوچستان ثبت شده است .
وی ، معرفی جاذبه ها و مناطق دیدنی برای جذب گردشگر را وظیفه تمامی دستگاهها دانست و افزود : نباید اینگونه نگاه شود که تنها میراث فرهنگی در کشور و استان ها وظیفه معرفی جاذبه های گردشگری را بر عهده دارد .
دهقان با چشمگیر توصیف کردن رغبت مردم به اقامت و استفاده از اقامتگاههای بوم گردی ، گفت که این اقامتگاهها علاوه بر حفط سنت و آداب هر منطقه ، ایجاد ارزش اقتصادی کرده و سبب مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها می شود.
وی افزود : فعالیت موفق اقامتگاههای بوم گردی در برخی از مناطق کشور از جمله ' اورامانات ' در استان کردستان سبب برگشت روستائیان به روستاهایی شده که تا پیش از این خالی از سکنه بودند .
او از راه اندازی نوروزگاه به عنوان ایده و کار متفاوت در نوروز امسال در کشور یاد کرد و گفت که در این فضاها ، آئین ها و رسوم استان ها اجرا و به هموطنان معرفی شد .
دهقان همچنین با اشاره به چهره نازیبای ورودی شهرهای استان گردشگر پذیر مازندران ، گفت : می بایست همراه با افزایش کیفیت خدمات به مسافران ، باید نسبت به تصحیح و زیباسازی مبلمان های ورودی شهرها اقدام شود .
وی افزود : دستگاههای اجرایی مختلف باید برای اصلاح این مساله همراهی و همکاری داشته باشند و باید برای تامین زیرساخت های لازم در خصوص گردشگری و ارائه خدمات به مسافران اقدام شود .
او ادامه داد : مازندران با ایجاد هماهنگی های مناسب و کیفی خوب میان دستگاههای اجرایی استان خدمات خوبی به مسافران نوروزی داده است .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.