جعفر احمدی روز چهارشنبه در حاشیه تجلیل از اعضای شرکت تعاونی روستایی نکا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خرید مرکبات درجه 2 و 1 با قیمت مصوب ، جهت حمایت از کشاورزان و تنظیم بازار توسط اتحادیه تعاونی روستایی این شهرستان صورت گرفت.
وی گفت: این مقدار خرید از مجموع 37 هزار تن مرکبات خریداری شده در استان مازندران بوده است که در همین راستا، شهرستان نکا رتبه نخست را در خرید مرکبات کسب کرد.
فرماندار نکا ادامه داد: برای جبران خسارت وارد شده در اثر یخبندان و خسارتهای مختلف به باغداران، حدود 12میلیارد ریال بصورت بلاعوض و 75 میلیارد ریال بصورت وام کم بهره، در حال پرداخت به باغداران مرکبات این شهرستان هستیم.
احمدی افزود: خرید تضمینی پرتقال درجه یک با قیمت 834، درجه دو با قیمت 720 تومان، درجه سه با قیمت 550 تومان و خرید تضمینی مرکبات دورریختنی با قیمت 350 تومان از دیگر بسته‌های حمایتی دولت برای خرید مرکبات است که با برنامه‌ریزی در دست اقدام برای خرید از باغداران است.
وی گفت: ارائه بسته‌های حمایتی دولت برای جبران خسارت به باغداران مازندران و تنظیم بازار مرکبات و همچنین ارائه تسهیلات و استمهال وام از جمله کمک‌های دولت به این بخش بوده است که قسمتی از خسارات از این طریق پرداخت می‌شود.
به گزارش ایرنا، سالانه 100هزار تن انواع مختلف مرکبات در نکا تولید می شود که در سال گذشته این شهرستان، تامین کننده میوه شب عید حدود 10 استان کشور بود .
در برف و یخبندان آذرماه سال جاری، 25 درصد مرکبات و 15 درصد سرشاخه ها و شاخه های مرکبات مازندران دچار خسارت شدند که 950 میلیارد تومان به بخش کشاورزی در مرکبات و میوه، درخت، دام و گلخانه های استان مازندران خسارت وارد شد.
مازندران با دارا بودن 110هزار هکتار درختان مرکبات شامل انواع پرتقال و نارنگی، سالانه افزون بر 2 و نیم میلیون تن محصول تولید می کند.
خبرنگار: مریم نظری**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
1899/ 7332
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.