محمد قنبری روز سه شنبه با اشاره بر اینکه جشنواره رشد از 14اسفند به مدت شش روز در 26 شهرستان و منطقه استان آغاز شده است، افزود: 57 فیلم از تعداد فوق ایرانی و 16 فیلم خارجی برای علاقه مندان در حال اکران است.
وی یاد آور شد: 28 فیلم مستند، 24 فیلم پویانمایی، 19 فیلم داستانی کوتاه و 2 فیلم داستانی بلند است که در مدارس و کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت رایگان اکران می شود.
قنبری به اهمیت رسانه در فرایند یاددهی و یادگیری، اشاره کرد و از فیلم سازان خواست به موضوعات آموزشی و تربیتی توجه بیشتری نشان دهند.
معاون آموزش و پرورش مازندران به برتری این دوره از جشنواره نسبت به دوره های پیشین اشاره و خاطر نشان کرد: امسال دانش آموزان و معلمان مازندرانی برای نخستین بار فیلم های جشنواره رشد را نقد و ارزیابی می کنند.
او گفت: دانش آموزانی که توان نقد و بررسی آثار را دارند می توانند در پایان اکران هر اثر در این زمینه صحبت کنند و معلمان نیز با پر کردن تست های چهار جوابی نظر خود را در باره هر فیلم ارائه دهند.
وی با بیان اینکه این ابتکار تنها متعلق به مازندران است ، گفت : بهترین های هر شهرستان در این زمینه به مرکز استان معرفی خواهند شد.
در جشنواره پارسال 45 فیلم داخلی و خارجی در 21 شهر مازندران اکران شد.
جشنواره بین‌المللی فیلم رشد نام رویداد سینمایی است که هر سال از سوی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش و دفتر تامین رسانه‌های آموزشی این وزارتخانه برگزار می‌شود.
این جشنواره با 45 سال برگزاری، قدیمی‌ترین جشنواره فیلم در ایران است که با محور علمی آموزشی همه ساله در تهران و سایر استان های کشور برگزار می شود.
خبرنگار: زهره کرمی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/7330
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.