به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدباقر نوبخت افزود : دولت سود و پرداخت این تسهیلات را از سوی بانک های عامل تضمین کرده و بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل موظف به پرداخت این تسهیلات با سود پایین تر شده است.
وی اضافه کرد : بزودی با پیگیری علت تاخیر در پرداخت این تشهیلات از سوی بانک عامل، قطعا پرداخت آن به خسارت دیدگان بخش کشاورزی از هفته آینده شروع می شود.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت که همچنین دولت برای جبران بخشی از خسارت های ناشی از بلایای طبیعی ( طوفان ) سال جاری نیز تسهیلات ارزان قیمت را برای شهرنشینان و روستاییان مازندران مصوب کرد.
نوبخت افزود : براساس توافق با بانک مرکزی ، خسارت دیدگان ناشی از بلایای طبیعی در استان مازندران در سال جاری تسهیلات ارزان قیمت دریافت می کنند که نرخ تسهیلات برای روستانشینان 4 درصد و شهرنشینان نیز 5 درصد پیش بینی شد.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به مصوبه دولت مبنی براختصاص 500 میلیارد ریال تسهیلات برای خرید توافقی مرکبات در مازندران اظهار داشت که این کار نیز باید هر چه سریع تر از سوی بانک عامل اجرایی شود.
سرما بی سابقه آذرماه سال جاری در مازندران بین 30 تا 50 درصد از باغات مرکبات 110 هزار هکتاری مازندران خسارت زد. دولت تدبیر و امید 300 میلیارد ریال غرامت به صورت بلاعوض برای پرداخت به خسارت دیدگان مصوب کرده که این کمک ها در اختیار باغداران قرار گرفت.
همچنین دولت حدود 140 هزار تن پرتقال یخ زده باغداران با نرخ توافقی خریداری و امحاء کرد و 30 هزار تن نیز پرتقال درجه 3 را با خرید تضمینی به کارخانجات فراوری میوه داد.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.