به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این همایش یکروزه دستکم 70 تن از کارشناسان و استادان دانشگاه در رشته های جنگل ، مراتع و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست حضور دارند.
دبیر این همایش در مراسم گشایش هدف از برگزاری آن را بهره گیری از دیدگاههای کارشناسان و صاحب نظران به منظور ارائه راهکارهای مناسب جهت صیانت از جنگل های شمال کشور اعلام کرد.
اکبر نجفی ، تهیه طرح جایگزین بعد از مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر ممنوعیت هرگونه بهره برداری از چوب جنگل بر اساس ماده 48 را از دیگر اهداف برگزاری این همایش معرفی کرد.
بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی ، برداشت چوب تا پایان برنامه ششم توسعه ممنوع خواهد بود.
وی ، سخنرانی در حوزه فرصت ها ، چالش ها در سیاست گذاری ، ساختار و تشکیلات و پایداری اکوسیستم های جنگلی را از جمله محورهای این همایش برشمرد.
نجفی گفت : با اینکه بحث جلوگیری از بهره برداری بی رویه از جنگل های شمال در مراکز علمی ، سیاسی و حتی فضاهای مجازی مطرح شد ، با این حال تاکنون تصمیماتی هم از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی در این زمینه اخذ شده است.
وی با اشاره به مصوبه قانونی دولت یازدهم در زمینه طرح مدیریت پایداری جنگل های شمال خواستار اجرای آن شد.
دبیر همایش اظهار امیدواری کرد که شرکت کنندگان در این همایش با هم اندیشی و جمع آوری دیدگاههای مختلف ، به راهکار مناسبی برای حل مشکلات بهره برداری جنگل دست یابند.
سخنرانی تخصصی شماری از استادان دانشگاه در قالب پنل تخصصی ، کاشت نهال ، تقدیر از جنگل بان شهید علی پور به عنوان نماد مظلومیت از دیگر برنامه های این همایش است.
خبرنگار: مهراب زکی پور ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
/1602/7078/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.