مسعود سلطانی فر روز دوشنبه در آئین بهره برداری از سالن ورزشی چند منظوره مرحوم مجد آراء بهنمیر از توابع شهرستان بابلسر بیان کرد: همزمان با تدوین برنامه ششم توسعه با همکاری و تلاش های خوب دولت و مجلس منابع خوبی برای این وزارتخانه هم در حوزه ورزش و هم جوانان در نظر گرفته شده که این اعتبارات می تواند در توسعه ورزش و رفع مشکلات بسیار کمک کار باشد.
وی اظهارداشت: در شرایط فعلی بسیار امیدواریم که هر چه سریعتر زمینه حضور بخش خصوصی در ورزش فراهم شود و همچنین فعال کردن اقتصاد ورزشی نیز یک امر ضروری است.
سلطانی فر ادامه داد: خوشبختانه در استان مازندران در بخش خصوصی حرکت های خوبی انجام شده است که امیدواریم این امر تداوم یابد.
وی بیان کرد: ورزشکاران استان مازندران توانستند در سطح بین المللی، جهانی و المپیک مدال های زیادی را برای کشور کسب کنند و پرچم ایران را به اهتزار درآورند که این امر مایه افتخار همگان است.
ولی اله نانوا کناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس نیز در این مراسم گفت: استقرار اداره تربیت بدنی و تجهیز ساختمان اداری آن و همچنین تجهیز سالن ورزشی و احداث استخر سرپوشیده از نیازهای مردم بخش بهنمیر می باشد که امیدواریم این سفر وزیر ورزش و جوانان بتواند در رفع مشکلات اثر گذار باشد.
سالن ورزشی چند منظوره مرحوم مجد آرا بهنمیر که عملیات اجرایی آن از سال 1379 در زمینی به مساحت یک هزار و 880 مترمربع آغاز شده بود با اعتبار 25 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
شهرستان بابلسر دارای 130 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد 30 هزار نفر آن در بهنمیر سکونت دارند.
وزیر ورزش و جوانان که امروز دوشنبه برای افتتاح چند پروژه و نیز بازدید از طرحهای در دست اجرای ورزشی به استان مازندران سفر کرده به همراه استاندار مازندران و مسئولان استانی و شهرستانی روز دوشنبه از عملیات اجرایی سالن کشتی پنج هزار نفره در شهرستان جویبار نیز بازدید کرد.
وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید و در جمع خبرنگاران ، شهرستان جویبار را به عنوان قلب تپنده کشتی جهان یاد کرد .
مسعود سلطانی فر با بیان اینکه اعتبار اولیه برای ساخت سالن کشتی پنج هزار نفری جویبار 5 میلیارد تومان برآورد شد ، گفت که این مبلغ برای سرعت در کار به حساب پیمانکارطرح واریز شد.
وی ادامه داد: با واریز این مبلغ پول به حساب پیمانکار تا 2 ماه دیگر شاهد نصب سوله در این مکان خواهیم بود.
وزیر ورزش و جوانان ، با بیان اینکه اگر مجری طرح برای تجهیز کردن کارگاه پنج میلیارد تومان هزینه کند ، تا پایان شهریور ماه اینده شاهد به بهره برداری رسیدن فاز اول این سالن خواهیم بود.
سلطانی فر هزینه کل ساخت سالن کشتی پنج هزار نفری در جویبار را 35 میلیارد تومان برآورد کرد.
حدود 10 سال پیش مسئولان وقت پیرو درخواست های مردم شهرستان جویبار و مدال آوران کشتی این شهرستان، وعده ساخت سالن تخصصی کشتی را دادند ، وعده ای که در آغاز چهارمین سال فعالیت دولت یازدهم محقق شد.
وعده ساخت این سالن در سفر استانی دولت نهم داده شده بود و دولت یازدهم در سفر استانی مهر ماه سال 94 ساخت آن را به عنوان یکی از مطالبات محقق نشده مردم مازندران و جویبار تائید کرد و برای ساخت آن نیز 50 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد.
قفل عملیات اجرایی سالن تخصصی پنج هزار نفره شهرستان جویبار ، شهریور ماه امسال در آخرین روز از هفته دولت با حضور وزیر وقت ورزش و جوانان به زمین زده شد.
این طرح با زیربنای 10 هزار متر مربع و با اعتبار 50 میلیارد ریالی با امکانات مناسب برای برگزاری مسابقات بین المللی و داخلی در حال ساخت است.
هم اکنون پایتخت کشتی ایران و جهان دارای یک سالن 2 هزار و 500 نفری کشتی به نام پهلوان حاجی زاده است که مسابقات ملی و داخلی در این سالن برگزار می شود.
خبرنگاران: فریبرز سیفی، مونا معینی **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
7343/1899/7334
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.