حسین منفردی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : خوشبختانه دستگاه لایروب وارد بندر فریدونکنار شده است و با مساعد شدن شرایط جوی لایروبی به صورت اساسی و عمقی آغاز می شود.
وی ادامه داد : با لایروبی بندر فریدونکنار و عمیق شدن آن ، کشتی های بزرگ تر می توانند در این بندر پهلو بگیرند.
منفردی گفت : به طور میانگین تا مرداد سال جاری ماهانه 2 تا سه کشتی در بندر فریدونکنار پهلو می گرفت که از مهر ماه به ماهانه هفت فروند افزایش یافته است .
وی افزود : به طور قطع با انجام لایروبی درست و کارشناسی شده ، تعداد کشتی هایی که در بندر فریدونکنار پهلو می گیرند افزایش خواهد یافت .
فرماندار فریدونکنار گفت : متاسفانه در گذشته در واگذاری بندر فریدونکنار به عنوان اولین بندر در کشور به بخش خصوصی دقت کافی صورت نگرفت و این بندر به شرکت متخصصی واگذار نشد .
وی افزود : همسو با اجرای اصل 44 قانون اساسی مبنی برواگذاری امور به بخش خصوصی ، باید بندر به شرکتی واگذار می شد که معتبر و متخصص این کار باشد.
منفردی گفت که بزودی بندر فریدونکنار به یک شرکت معتبر که دارای برند کشوری است واگذار خواهد شد تا بتواند مشکلات پیش روی این بندر را رفع کند.
وی افزود : متاسفانه یک میلیارد تومان از حقوق 120 کارگر بندر فریدونکنار معوق مانده است که بخشی از آن در هفته جاری پرداخت می شود .
بندر فریدونکنار از طریق دریا می تواند با سایر بنادر حاشیه دریای خزر در کشور روسیه ، آذربایجان ، ترکمنستان و قزاقستان ارتباط مستقیم دریایی داشته باشد.
این بندر همچنین از طرق دریای خزر – رود ولگا – دریای بالتیک به بنادر عمده شمال اروپا مانند هامبورگ ، کپنهاک ، استکهلم ، روتردام و غیره ارتباط پیدا می کند.
فریدونکنار از طریق دریای خزر - کانال ولگا – دن می تواند به دریای ازوف متصل شده و از راه دریای سیاه به دریای مدیترانه برسد و از این طریق به بنادر جنوبی اروپا و همچنین بنادر شمالی آفریقا و سایر بنادر جهان متصل شود .
بندر فریدونکنار دارای 45 هکتار محوطه بندری و سه پست اسکله به طول 380 متر و همچنین تجهیزات بندری است .
حوضچه این بندر با آبخور پنج و نیم تا 6 متر قابلیت پهلو دهی شناور هایی تا هفت هزار تن ظرفیت را دارد.
شهرستان ساحلی 70 هزار نفری فریدونکنار دارای دو بخش است و در حدود 65 کیلومتری غرب ساری مرکز مازندران واقع است .
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.