مازندرانی ها سال ۹۸ در مجموع یکهزار و ۷۱۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده بودند.

مدیرکل امور مالیاتی مازندارن گفت که پارسال ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مالیات در استان جمع آوری شد، مبلغی که بیش از ۵۰ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش جماران، علی‌اکبر حمزه‌ای روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان مالیات جمع آوری شده ۶ درصد بیشتر از تکلیف استان بود و مازندران تحقق ۱۰۶ درصدی را در زمینه درآمدهای مالیاتی تجربه کرد.

وی تکلیف استان برای تحقق درآمد مالیاتی در سال گذشته را طبق ردیف قانون بودجه ۲ هزار و ۲۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : بعدا به خاطر شرایط اقتصادی کشور از جمله تحریم های ظالمانه و کرونا ۲۰ میلیارد تومان دیگر هم به تکلیف استان اضافه شد و مجموع آن به ۲ هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران اظهار داشت: خوشختانه در سال گذشته با وجود همه مشکلات بویژه در بخش کرونا که اقتصاد مازندران را با چالش های جدی مواجه کرد ، نه تنها درآمدهای تکلیفی مازندران و افزایش بعدی محقق شد بلکه شاهد افزایش بیشتر از آن بودیم که سبب شد استان رتبه دوم کشور را کسب کند.

وی با اظهار این که سال گذشته از نظر درآمدی برای مازندران سالی سخت بود ولی با این وصف مودیان مالیاتی خوش حسابی کردند ، توضیح داد : برخلاف دیگر استان های کشور که درآمد مالیاتیشان بر صنعت و فعالیت های غیرخدماتی استوار است ، مازندران اتکای زیادی به گردشگری به عنوان پر درآمدترین بخش اقتصادی دارد که سال گذشته را تقریبا در تعطیلی کامل به سر برد.

حمزه ای سهم بخش خدمات بویژه گردشگری در تامین درآمد مالیاتی مازندران را بیش از ۳۰ درصد اعلام و ابراز امیدواری کرد که این بخش اقتصادی مهم استان بار دیگر به چرخه فعالیت عادی باز گردد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.