آمار تصادف منجر به فوت در مازندران نسبت به نوروز پارسال 60 درصد افزایش داشته است.

رییس پلیس راه مازندران از افزایش ۶۰ درصدی تصادف منجر به فوت در جاده‌های ارتباطی مازندران در ایام تعطیلات نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش جماران، سرهنگ علیرضا قدمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال تاکنون ۱۷ نفر به علت سوانح رانندگی در محورهای منتهی به مازندران جان خود را از دست داده‌اند.

وی از افزایش ۷۰ درصدی تصادفات جرحی در محورهای منتهی به مازندران در ایام تعطیلات نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن خبر داد و از مسافران و گردشگران خواست تا زمان بازگشت خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

وی وضعیت ترافیکی در جاده‌های ارتباطی مازندران در زمان حاضر را پرحجم و روان توصیف کرد و اظهار داشت: در روز گذشته ۷۹ هزار و ۹۲۷ دستگاه خودرو وارد مازندران شدند که این میزان در مقایسه با روز ماقبل آن ۱۰ درصد کاهش داشته است.

رییس پلیس راه مازندران میزان خروجی خودرو جاده‌های ارتباطی مازندران در روز پنجشنبه گذشته را بیش از ۸۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو ذکرکرد و گفت که این میزان در مقایسه با روز ماقبل آن ۱۷ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ قدمی از آغاز موج دوم سفرهای نوروزی به مازندران خبر داد و در عین حال گفت که به علت بارش باران در ارتفاعات جاده‌های استان، سطح راه‌ها لغزنده است و رانندگان باید جوانب احتیلاط را رعایت کنند.

وی با اشاره به مه آلوده بودن جاده کیاسر نیز افزود: احتمال ریزش سنگ در گردنه‌هایی که با بارش باران همراه است، دور از انتظار نیست و مسافران و گردشگران باید از ترددهای غیرضروری در جاده‌های ارتباطی مازندران خوددادری کنند.

وی افزود: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ (۰۱۱) به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی در باره وضعیت راه‌های استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.