هواشناسی مازندران روز یکشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به ورود سامانه بارشی سرد به استان از سه‌شنبه شب و کاهش محسوس دما، بارش برف و یخبندان هشدار داد

هواشناسی مازندران روز یکشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به ورود سامانه بارشی سرد به استان از سه‌شنبه شب و کاهش محسوس دما، بارش برف و یخبندان هشدار داد و اعلام کرد که مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان نیز با بارش برف و باران مواجه خواهد بود.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، در این اطلاعیه آمده است که سامانه سرد ابتدا سه‌شنبه شب از مناطق مرکزی مازندران آغاز و سپس در سطح استان به ویژه در مناطق غربی گسترده خواهد شد که روز چهارشنبه به اوج فعالیت خود خواهد رسید.

طبق این پیش بینی، شهروندان مازندرانی طی امروز تا جمعه شب شاهد بارندگی، کاهش دما ، وزش باد گاهی شدید در سطح استان و بارش برف در مناطق جلگه ای، ساحلی و همچنین ارتفاعات خواهند بود که وز چهارشنه به اوج خود می رسد.

هواشناسی مازندران هشدار داد که با تداوم بارش‌ها از سه‌شنبه شب تا روز جمعه، کاهش دید، لغزندگی، یخبندان و اختلال در تردد جاده‌ها به ویژه از مرکز به سمت غرب استان آغاز می شود که در نتیجه آن احتمال انسداد محورهای کوهستانی، آسیب و خسارت به سازه‌‌های کم مقاوم و سرمازدگی به نهالستان دور از انتظار نیست. 

در این اطلاعیه از شهروندان خواسته شده است که برای تردد در محورهای کوهستانی علاوه بر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، از تردد جاده‌ای به ویژه در ارتفاعات نیز خودداری کنند.

هواشناسی مازندران از کوهنوردان نیز خواست از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و کشاورزان نیز ضمن مدیریت مصرف انرژی، تمهیدات لازم را برای پیشگیری از سرمازدگی نهالستان، جلوگیری از هدر رفتن انرژی در گلخانه‌ها، واحدهای دامداری و مرغداری‌ها نیز اتخاذ کنند.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران دمای شهر ساری مرکز مازندران در گرمترین ساعت امروز را ۱۱ درجه سانتگیراد بالای صفر و سرعت وزش باد در مناطق غربی را ۳۶ تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت و در مناطق مرکزی و شرق را نیز هشت تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد.

احمد اسدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وضعیت دریای مازندران از امروز تا روز جمعه را نیز مواج و طوفانی ذکرکرد و گفت که ارتفاع موج دریا در روز چهارشنبه در پسکرانه تا ۴.۵ متر پیش‌بینی می‌شود.  

وی شرایط جوی مازندران در روز جاری را نیمه ابری به تدریج ابری همراه با بارش پراکنده باران توصیف کرد و با بیان اینکه هوای مازندران در روز دوشنبه نیز ابری گاهی بارش باران و وزش باد همراه است، گفت که هوای مازندران در روز سه‌شنبه نیمه ابری خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.