مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت مازندران تأکید کرد: هیچ گونه مشکلی در تغذیه اینترنت این استان وجود ندارد.

مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت مازندران گفت: مازندران در چند ماه اخیر هیچ گونه مشکلی در تغذیه اینترنت شامل میزان ، حجم و پهنای باند نداشته است و بخش قابل توجهی از ظرفیت بالقوه اینترنت استان در حال حاضر مصرف نمی‌شود.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، در هفته های اخیر بسیاری از شهروندان مازندران به خصوص بخش های شرقی و مرکزی استان از کاهش سرعت و قطعی اینترنت انتقاد و گلایه کردند. شهروندان شهرهای ساری ، بهشهر ، نکا و گلوگاه بیشترین کسانی بودند که در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا از مشکلات نوسانات اینترنتی ابراز نگرانی کردند.

بسیاری از این شهروندان بیشترین اثرات منفی قطعی اینترنت و کاهش سرعت را در شبکه شاد احساس کردند که در ارتباط دانش آموزان با معلمان و در هنگان برگزاری امتحانات مشکلاتی ایجاد شد.

زکریا صالحیان روز پنجشنبه در پاسخ به انتقادات مطرح شده برای مشکلات اینترنت از سوی مردم به خبرنگار ایرنا گفت: دستکم در سه ماه گذشته هیچگونه مشکلی برای شبکه تغذیه اینترنت استان شامل قطعی ، کاهش پهنای باند و یا خرابی مشاهده و ثبت نشد و استان در بهترین شرایط خدمات دهی اینترنت به مشتریان قرار دارد.

وی با بیان اینکه تمامی نوسانات و خط ارتباطی اینترنت مازندران به صورت لحظه ای توسط پیشرفته ترین تجهیزات و فناوری ها رصد می شود، افزود: در صورت بروز کوچک ترین نوسانی حتی در مقیاس نامحسوس، اطلاعات و گزارشات ثبت و قابل رویت است که خوشبختانه حداقل در چند ماه اخیر چنین چیزی در مجموعه زیرساخت استان نداشتیم.

مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت مازندران تاکید کرد : از سمت مرکز شبکه اینترنت که در تهران واقع شده است نیز هیچگونه نوسان و مشکلی تا کنون مشاهده نشده است و شرایط اینترنت مازندران در حوزه زیرساخت در بهرتین وضعیت قرار دارد که حتی بالاتر از چندین استان کشور است. 

وی ظرفیت بالقوه تغذیه اینترنت استان را حدود ۶ هزار و ۵۰۰ گیگابایت عنوان کرد و گفت که این ظرفیت در کمتر از یک هفته قابل بهره برداری توسط شرکت ها و تحویل به مشتریان است.

صالحیان افزود : در حال حاضر حدودیکهزار و ۶۶۰ گیگابایت از ظرفیت شاهراه اینترنت مازندران استفاده می شود که از این میزان حدود ۸۰۰ گیگابایت به عنوان ترانزیت به استان های خراسان جنوبی ، گلستان و گیلان ارسال شد و بقیه نیز توسط ۱۵ شرکت فراهم کننده (Service Provider) در سطح استان توزیع می شود و عملا باقی خط ها خالی و آماده توزیع بین شرکت‌ها است.

مشکل اینترنت باید در شرکت خدماتی بررسی شود

مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت مازندران گفت: در حال حاضر تنها مرجعی که باید پاسخگوی مشکلات احتمالی نوسان و قطعی اینترنت باشد ، شرکت های ارائه دهنده اینترنت به مشترکان اعم از خانگی و همراه هستند.

وی ارتقاء خدمات شرکت ها را نیز نیازمند صرف هزینه های سنگین و زمان طولانی دانست و افزود : برای تامین تجهیزات مورد نیاز جهت تامین افزایش مصرف اینترنت در دوران کرونا چندین سال زمان نیاز بود که در مازندران کمتر از ۶ ماه این تجهیزات توسط شرکت ها تامین شد.

صالحیان به امکان برخی نوسانات اینترنتی براساس مشکلات سیستمی شرکت ها و همچنین خرابی تجهیزاتی برخی اپراتورها اشاره کرد و گفت : این مشکلات نیز درون شرکتی است و معمولا در زمان کوتاهی برطرف می شود.

مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت مازندران همچنین از امکان بررسی دقیق میزان ترافیک و خدمات ارائه شده توسط خود کاربران خبر داد و گفت که مشترکان خودشان می توانند وضعیت ترافیک اینترنتشان رابه صورت مستمر بررسی کنند و در صورت وجود اشکال از شرکتی که اینترنت را به آنها ارائه می دهد ، پاسخ طلب کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.