محمدباقر نوبخت در نخستین روز سفرش به مازندران از نیروگاه زباله سوز ساری بازدید کرد.

دکتر محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور عصر امروز چهارشنبه در نخستین روز سفرش به مازندران از نیروگاه زباله سوز در دست ساخت شهرستان ساری بازدید کرد.

به گزارش جماران، نیروگاه زباله سوز شهرستان ساری با ظرفیت حدود ۴۵۰ تن فرآوری زباله هم اکنون با میانگین پیشرفت فیزیکی ابینه ۴۰ درصد و خرید تجهیزات حدود ۶۶ درصد در دست اجرا است و در قانون بودجه سال ۹۹ نیز برای تکمیل این پروژه زیست محیطی حدود ۸۵۰  میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۴.۷ میلیون یورو اعتبار ارزی جهت خرید تجهیزات مصوب شد.

براساس گزارش رسمی استانداری مازندران تاکنون برای این پروژه زیست محیطی بیش از یک هزار و ۱۱۹میلیارد ریال اعتبار مصوب شد و طبق وعده مسوولان شهرداری ساری به عنوان کارفرمای اجرایی ، این پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می رسد.

نیروگاه زباله سوز شهرستان ساری در سفر استانی دولت گذشته در قالب مصوبه کاغذی در سال ۸۸ به تصویب رسید که به دلیل مشکل فنی این پروژه مهم زیست محیطی تا سال ۹۲ روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نیمه کاره باقی ماند و  با پیگیری مسوولان دولت یازدهم و دوازدهم فعالیت اجرایی این پروژه از سر گرفته شد. 

در حالی نیروگاه زباله سوز شهرستان ساری مرکز استان مازندران از حدود یک دهه گذشته همچنان نیمه کاره است که زباله این شهر در این مدت با اعتبار سالانه ۳۰۰ میلیارد ریالی شهرداری ساری در منطقه پیشکوه در ۴۵ کیلومتری جنوب شهرستان ساری دپو می شود.

نیروگاه زباله سوز شهرستان ساری با ظرفیت ۴۵۰ تن  و نیروگاه زباله سوز نوشهر با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن دوگانه پروژه‌های زیست محیطی مازندران هستند که در دولت یازدهم و دوازدهم با گره گشایی فنی و مالی در دست اجرا قرار گرفت و  همزمان با سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فعالیت آزمایشی نیروگاه زباله سوز نوشهر با ظرفیت ۲۰۰ تن در روز شروع می‌شود.

همچنین در سفر دکتر نوبخت به مازندران کارخانه کمپوست زباله شهرستان تنکابن در غرب استان نیز با ظرفیت ۲۵۰ تن و اعتبار حدود ۲۷۰ میلیارد ریالی تخصیصی از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی به بهره برداری می رسد.

روزانه در مازندران سه هزار تن زباله تولید می‌شود که حدود ۸۰ درصد از این زباله ها در اراضی جنگلی و حاشیه ای شهرها دفن می شود که پیش بینی می شود با بهره برداری از چند طرح فراوری زباله تا ۱۴۰۰ حدود نیمی از این زباله ها فراوری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.