استاندار مازندران اعلام کرد: برگزاری آئین ها و مراسم نظیر اطعام دهی به سبک سال‌های گذشته نخواهد بود. ‎

استاندار مازندران با بیان اینکه عزاداری ماه محرم امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد، گفت: برگزاری آئین ها و مراسم نظیر اطعام دهی به سبک سال‌های گذشته نخواهد بود. ‎

به گزارش جماران، احمد حسین‌ زادگان در حاشیه ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانسی با مشارکت استانداران سراسر کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه موضوع اول ستاد، برگزاری مراسم دهه اول محرم بود، اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مراسم دهه اول محرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شهرستان های مختلف نوع آئین‌ها و مراسم‌ متفاوت است، تصریح کرد: تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا اینگونه است که ستادهای استانی نحوه برگزاری آئین ها در دهه اول ماه محرم را تعیین و مدیریت کنند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان مازندران افزود: با ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا جزئیات برگزاری مراسم مختلف در مساجد و تکایا مشخص خواهد شد اما اصل قضیه نظارت دقیق متولیان و رعایت جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی از سوی عزاداران است. 

وی با بیان اینکه مطمئنا نحوه برگزاری برخی آئین ها به سبک سال های گذشته نخواهد بود،‌ تصریح کرد: اطعام‌دهیهای گسترده یکی از رسم های عزاداران در مازندران است اما به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا باید شرایط و نحوه اجرای آن براساس دستورالعمل وزارت بهداشت باشد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.