معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: امکان ابتلا مجدد به کرونا در افراد بهبود یافته وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه امکان ابتلا مجدد به کرونا در افراد بهبود یافته وجود دارد، گفت: افراد باید با این شرایط زندگی کردن را یاد بگیرند. 

به گزارش جماران، دکتر مصطفی جوانیان عضو کمیته علمی کرونا ویروس کشور و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: پاندمی ناشی از کرونا در صورت عدم تولید واکسن موثر، می تواند تا ۲ سال طول بکشد.

وی با اشاره به اینکه مردم می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت های معمول خود را داشته و از انتقال و انتشار بیماری جلوگیری کنند، تصریح کرد: امکان ابتلا مجدد به بیماری کرونا در افراد بهبود یافته به خصوص بیمارانی که نقص سیستم ایمنی دارند، وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه، مسئله تعطیلی فعالیت‌ها را تا زمان محدودی می توان ادامه داد و بیشتر از آن امکانپذیر است، خاطرنشان کرد: افراد باید با این شرایط زندگی کردن را یاد بگیرند. 

جوانیان خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک نخستین توصیه مهم برای افراد است و این موجب جلوگیری از انتقال بیماری به دیگران می شود و افراد لازم نیست از ماسک جراحی یا ماسک N95 استفاده کنند، به جز افرادی که از بیمار مراقبت می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.