به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران، صاحب نجفی با اشاره به بسته بودن درب امامزادگان و بقاع متبرکه استان برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، افزود : درب آستان مقدس امامزادگان برای زیارت مردم بسته می‌باشد اما فعالیت‌های اجتماعی و مذهبی این اماکن متبرکه تعطیل نشده و توسط خادمین امامزادگان در حال اجراست.

وی اظهار کرد: فعالیت‌های اجتماعی مانند تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین مددجویان و فعالیت‌های مذهبی مانند برگزاری برنامه‌های مجازی ضیافت الهی در جوار امامزادگان شاخص مازندران اجرا می‌شود.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اجرای برنامه‌های مجازی ضیافت همدلی ویژه ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه شاخص استان، افزود: استودیو ضیافت الهی برای ضبط برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در امامزادگان شاخص استان راه‌اندازی شده و برنامه‌ها روزانه با حضور روحانیون و قاریان شهرستانی و استانی ضبط و از شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شوند.

وی ادامه داد : ضبط محفل جزءخوانی قرآن کریم در امامزاده عباس(ع) ساری و پخش از سیمای مازندران، ضبط برنامه‌های تفسیر قرآن کریم در جوار امامزادگان استان و پخش زنده محافل انس با قرآن کریم در جوار بقاع متبرکه از شبکه‌های اجتماعی از جمله برنامه‌های مجازی ضیافت الهی به‌شمار می‌رود.

وی گفت : در صورت تداوم محدودیت‌ها و بسته بودن درب آستان مقدس امامزادگان، برنامه‌های لیالی قدر به‌صورت زنده در جوار آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص مازندران از شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود. 

بیشتر از یک‌هزار و ۳۰۰ بقعه امامزادگان در مازندران وجود دارد که در ایام خاص مذهبی همچون ماههای محرم و رمضان در این اماکن برنامه های خاص این ایام برگزار می شد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.