به گزارش خبرنگارایرنا، در حال حاضر براساس دستورالعمل ابلاغی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی تردد ریل باس ( قطار محلی )  با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسیر پل سفید به گرگان از سر گرفته شد.
براساس این دستورالعمل ریل باس ها که تا پیش از کرونا در هشت رام مسافران را در مسیر 210 کیلومتری  پل سفید به گرگان و بالعکس جابجا می کردند،از این پس این فعالیت را با  دو رام در این مسیر انجام می دهند.
براساس برنامه ریزی راه آهن شمال مستقر در  ساری  تردد صبحگاهی ریل باس صبح  ساعت 5.10 دقیقه از پل سفید  به  گرگان در استان گلستان و  ساعت 13 عصر نیز همه روز از گرگان به سمت پل سفید مسافران را جابجا می کند.
براساس این گزارش هر رام ریل باس ظرفیت پذیرش 320 مسافر را دارد که به دلیل شیوع ویروس کرونا ظرفیت مسافری این ریل باس ها در هر رام به 180 نفر با رعایت فاصله گذاری اجتماعی کاهش یافت.
با شیوع ویروس کرونا در مازندران فعالیت تمام خطوط شبکه ریلی از جمله ریل باس ( قطار محلی) در مسیر پل سفید به گرگان در 20 ایستگاه از 12 اسفندماه سال جاری متوقف شد.
شرکت راه آهن، ریل باس را به قطارهای خودکِشنده ای اطلاق می کند که از نظر امکانات سرمایشی  و گرمایشی، دارا بودن عایق های صوتی، ایمنی و راحتی جز قطارهای بروز در جهان محسوب می کند که در صورت بوجود آمدن مشکلی در این نوع قطارها قابلیت تعمیر به سرعت در آنها وجود دارد.

تا پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه 5 هزار مسافر در مسیر راه آهن شمال جابجا می شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.