حامد عبدالهی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: طرح تثبیت بستر رودخانه عالم کلای نوشهر چهارمین پروژه بزرگ در یک سال اخیر در جهت پیشگیری و کاهش خسارات سیلاب در این شهرستان است که ۵۰ درصد از اعتبار و احداث سر دهنه آن از محل سفر رهبری و مابقی از تملک و دارایی استان تامین شده است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح که از تابستان سال گذشته آغاز شده  ۹۰۰ متر مکعب بتن ریزی، ۴۸ تن میلگرد، ۱۲ هزار متر مکعب عملیات خاک ریزی و خاکبرداری و ۷۰۰ متر مکعب نیز سنگ چینی انجام شده است.

مدیر منابع امور آب نوشهر ، چالوس و کلاردشت تصریح کرد: رودخانه عالم کلا یکی از رودخانه های سیلابی شهرستان است که به دلیل جاری شدن سیلاب در چند سال گذشته خسارت زیادی را به همراه داشت ولی با بهره برداری از این پروژه در بالا دست رودخانه به همراه پروژه ای که در دهه فجر سال گذشته برای تثبیت بستر در پائین دست این رودخانه اجرا شد سیلاب احتمالی آن مهار خواهد شد.

عبداللهی در خصوص طرح تثبیت رودخانه سردابرود چالوس هم گفت :‌ طرح تثبیت بستر رودخانه سردآبرود این شهرستان که از تابستان سال گذشته شروع شد با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیونی تومان که نیمی از آن از محل سفر رهبری و مابقی نیز از تملک و دارایی مازندران تامین شده است با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

مدیر منابع امور آب شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت همچنین از مشخص شدن ۱۵۵ کیلومتر از ۶۰۰ کیلومتر حد بستر و حریم رودخانه های ۳ شهرستان خبر داد و گفت: در این راستا حریم و بستر ۱۳ رودخانه از جمله رودخانه چالوس از دریا تا دزدبن به همراه ۵ کیلومتر محدوده شهری و ۵ کیلومتر محدوده شهری رودخانه ماشلک در نوشهر با شهرداری مشخص و نهایی شد.

در شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت  ۲۴ رودخانه فصلی و دائمی جریان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.