بر اثر رانش زمین در اسفند ماه گذشته در مسیر ارتباطی رویان به بلده در منطقه "‌اسپی او " در حوالی روستای گلند رودحدود ۴۰۰ متر از این مسیر تخریب شده بود.

بر اساس بررسی کارشناسان اداره راهداری و حمل و نقل جاده، این رانش زمین حدود یک میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت .

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور روز شنبه در گفت وگو با  خبرنگار ایرنا اظهار داشت که این عملیات به دنبال مصوبه ای که جلسه ای با حضور معاون امور عمرانی و هماهنگی استانداری مازندران در فرمانداری نور  انجام شد، امروز آغاز شد.

معاون امور عمرانی و هماهنگی استانداری مازندران در اوایل ماه جاری به همراه فرماندار نور،‌ مدیران کل مدیریت بحران ،‌ بنیاد مسکن، معاونین راهداری و منابع طبیعی استان از محور گردشگرپذیر و پرتردد  آسیب دیده "رویان،‌ گلندرود به بخش بلده در منطقه "اسپی او " بازدید کردند

انجام عملیات زهکشی با هدف هدایت آب از شمال به جنوب توسط منابع طبیعی ، ساخت کانال با هدف هدایت آب به سمت رودخانه نزدیک این جاده با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نیز ساخت مسیر جایگزین برای تسهیل تردد خودروها با همکاری راهداری از جمله طرح هایی بود که در ان نشست مصوب و بر اجرای آن تاکید شد.      

سلیمان ایزدی افزود: هم اکنون عملیات بازسازی این محور بدون دریافت اعتبار و با استفاده از ماشین الات سنگین این اداره شروع شد تا پس رفع بحران کرونا در کشور این محور برای استفاده مسافران و گردشگران اماده باشد.

وی ابراز امیدواری کرد طبق وعده داده شده مسئولان استانداری مازندران مبنی بر نبود مشکل برای تامین اعتبار ، به زودی اعتبار اختصاص یابد تا بتوانیم در مدت تعیین شده نقاط حادثه خیز این مسیر ارتباطی را ترمیم کنیم.  

به گفته این مقام مسئول ،هم اینک آمد و شد خودروها با همه عوامل تهدید زا در این مسیر به طول بیش از ۷۰ کیلومتری به شکل موقت برقرار است.       

بخش بَلَده شهرستان نور دارای ۴۵ روستا است و از طریق سه جاده به شهرهای شمالی و تهران دسترسی دارد. فاصله بلده با جاده هراز ۵۳ کیلومتر و جاده چالوس هم ۵۵ کیلومتر است.

این بخش حدود هفت هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد.اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور حدود ۷۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی را زیرپوشش دارد.

شهرستان نور با جمعیتی دست کم ۱۳۰ هزار نفردرغرب مازندران قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.